وینگو بگوویچ: سوپرلیگ اروپایی، کودتای ثروتمندان علیه فوتبال است

وینگو بگوویچ طی گفتگویی اختصاصی درخصوص شرایط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و حواشی سوپرلیگ اروپا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ وینگو بگوویچ سرمربی کرواتی که سالیان مدیدی در فوتبال ایران در تیم‌های مختلفی چون پرسپولیس، فولاد و... فعالیت کرد، حالا در کشور کرواسی مشغول به استراحت است. بگوویچ در گفت و گویی اختصاصی با ایسکانیوز درخصوص شرایط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و حواشی سوپرلیگ اروپا توضیحاتی ارائه داد.

وضعیت استقلال و پرسپولیس در آسیا مطلوب است

بگوویچ گفت: درحال حاضر به دلیل شرایط خاصی، قادر به دیدن بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیستم و نتوانستم رقابت‌های نمایندگان ایران را ببینم، اما نتایج هر چهار تیم را در این رقابت‌ها دنبال می‌کنم.

وی افزود: من یکی از طرفداران بزرگ فوتبال ایران هستم و نزدیک به دو دهه از زندگی حرفه‌ای‌ام را در ایران سپری کردم، با سطح و پتانسیل فوتبال ایران آشنا هستم، پرسپولیس و استقلال شرایط خوبی در آسیا دارند، اما کمی نگرانی برای تیم‌های فولاد و تراکتور در ادامه این رقابت‌ها وجود دارد.

این مربی کروات تصریح کرد: درخصوص سطح بازی‌ها و نمایش تیم‌های ایرانی نمی‌توانم نظرخاصی بدهم، زیرا بازی‌ها را ندیدم و فقط نتایج و گروه‌بندی رقابت‌ها را مشاهده کردم. پرسپولیس شرایط بسیار مطلوبی در گروهش دارد اما آنطور که پیدا است گروه استقلال و فولاد، گروه به مراتب سخت‌تری در غرب آسیا است. اما به نظر، استقلال راحت‌تر از فولاد می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند و خود را در جمع ۸ تیم برتر غرب قرار دهد.

سوپرلیگ اروپایی یک جنگ قدرت است

وینگو بگوویچ درخصوص رقابت‌های سوپر لیگ اروپایی تصریح کرد: این اتفاقِ عجیب تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد. سوپرلیگ اروپایی یک درگیری بزرگ است. از سمتی یوفا قرار دارد و از سمت دیگر هم پرز و آنیلی در پشت این درگیری حضور دارند.

وی افزود: این جنگ قدرت فراتر از آن چیزی است که فکر کنید. طبق اخباری که از دوستانم در باشگاه‌های بزرگ اروپایی دریافت می‌کنم، درگیری سنگینی میان یوفا و این ۱۲ تیمی که از شرکت در سوپرلیگ انصراف دادند، در ابعاد مالی و حقوقی شکل گرفته است.

بگوویچ تصریح کرد: نکته مهم اینجا است که پشت این باشگاه‌ها، یک بانک بزرگ و معتبر به نام مُرگان حضور دارد و این طرح سوپرلیگ، طرحِ آمریکایی است که سرمایه‌داران آمریکایی بدون هیچ درکی از فوتبال می‌خواهند فوتبال اروپا را تصاحب کنند و فقط به دنبال سود کلان خودشان هستند. با توجه به همه‌گیری کرونا ویروس و ضرر هنگفت باشگاه‌های فوتبال، این افراد به دنبال هایجک کردن باشگاه‌های بزرگ اروپایی هستند.

می‌خواهند ماهیت و هویت فوتبال را زیر سوال ببرند

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه هواداران فوتبال ایران درک درستی از رقابت‌های سوپرلیگ داشته باشند باید بگویم که، مثلا دو تیم استقلال و پرسپولیس، به جای شرکت در مسابقات لیگ‌برتر، حتما باید هفته‌ای یکبار با یکدیگر بازی کنند. طبیعی است که از یک جایی به بعد حتی این دربی جذاب هم بیننده‌ای نخواهد داشت و این دیدار دیگر بی‌ارزش خواهد شد. شرایط سوپرلیگ هم دقیقا به همین شکل است اما آمریکایی‌ها به دلیل عدم درک درست از فوتبال، هویت و ماهیت فوتبال را زیر سوال می‌برند.

سوپرلیگ، کودتای ثروتمندان علیه فوتبال است

وی گفت: سوپرلیگ اروپایی، کودتای ثروتمندان علیه فوتبال است. علیه پدیده‌ای است که در تمام دنیا و از هر قشری از جامعه طرفدار دارد و با فوتبال نمی‌توان طبقه‌ای برخورد کرد. به شدت با برگزاری چنین رویدادی مخالف هستم.

بگوویچ افزود: کرونا زندگی همه را در سطوح مختلف جامعه تحت تاثیر قرار داده است و این مشکل تنها برای فوتبالی‌ها نیست و قرار هم بر این نیست ضرر باشگاه‌های بزرگ اروپایی را مردم عادی پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: به نظر من، مردم سرمایه بزرگتری نسبت به بانک‌های آمریکایی هستند. یک روزنامه آلمانی در گزارشی اعلام کرده بود که سرمایه عربستانی‌ها هم پشت این سوپرلیگ قرار خواهد گرفت، که موضوع بسیار نگران کننده‌ای است، زیرا اگر سرمایه‌ آنها بیشتر شود، قدرتشان هم بیشتر خواهد شد.

وینگو بگوویچ در پایان تاکید کرد: سلام من را به مردم ایران برسانید. من همه شما را دوست دارم و خاطرات خوشی را با شما تجربه کردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =