اعلام شرایط واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرایط و ضوابط واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را برای اپراتورهای تلفن همراه و از طریق مزایده اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۱۶ خود با هدف توسعه خدمات باند پهن در کشور و پاسخ به تقاضای روز افزون ظرفیت انتقال داده و اینترنت در شبکه‌های سیار در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، امکان واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را به اپراتورهای موبایل و شرکت مخابرات ایران تصویب کرد.

این اقدام در راستای تحقق اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات به ویژه امکان اتصال و دسترسی پرسرعت سازمان‌ها، مراکز آموزشی پژوهشی، حوزوی، کسب و کارها و کاربران تجاری با حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در کشور به موازات توسعه کیفی خدمات پهن‌باند و تقویت فضای رقابتی و استفاده بهینه از منابع محدود طیف فرکانسی صورت می‌گیرد.

مطابق شرایط و ضوابط واگذاری این باند فرکانسی که به صورت مزایده خواهد بود، فرکانس‌های قابل واگذاری در باند فرکانسی ۲۳۰۰ تا ۲۳۸۰ و با حداکثر پهنای باند قابل واگذاری ۸۰ مگاهرتز برای سه تکه باند فرکانسی در نظر گرفته شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ظرف مدت یک ماه آینده باید نسبت به برگزاری مزایده اقدام کند.

طبق این مصوبه متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط افزایش ترافیک و کمبود ظرفیت برای پاسخ به نیاز مشترکان خود، درخواست دریافت تکه باند فرکانسی ۲۰ مگاهرتز، ۳۰ مگاهرتز و ۴۰ مگاهرتز را داشته باشند.

مبلغ پایه حق واگذاری هر تکه باند فرکانسی در این مزایده ۲ هزار میلیارد ریال برای ۱۰ مگاهرتز پهنای باند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =