کاخ سفید: درباره مذاکرات وین به هیأت اسرائیلی گزارش می دهیم

سخنگوی کاخ سفید می گوید درباره مذاکرات وین و پیشرفت هایی که در آن حاصل می شود با هیأت صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده، صحبت خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فایننشال تریبون؛ «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید همزمان با ورود هیأت رژیم صهیونیستی برای انجام گفتگوهای راهبردی درباره ایران، گفت: در رابطه با اسرائیل، به آنها به عنوان یکی از شرکای کلیدی درباره اهدافمان (در مذاکرات وین) اطلاع رسانی کرده‌ایم و در دیدار پیش رو نیز همین کار را می‌کنیم.

ساکی در ادامه افزود: قطعاً آنها را در جریان (مذاکرات وین) قرار می‌دهیم. اطمینان دارم که این بخشی از گفتگوها (با هیأت اسرائیلی) خواهد بود همانگونه که اغلب این کار را انجام می‌دهیم. ما تازه دور دوم (مذاکرات وین) را تمام کرده‌ایم. انتظار داریم که مذاکرات وین چندین دور طول بکشد و ما هم اسرائیل را در جریان گفتگوها و پیشرفت‌هایی که حاصل می‌شود؛ قرار می‌دهیم.

این در حالی است که کاخ سفید مدعی است سفر هیأت اسرائیلی تغییری در موضع‌گیری برجامی دولت واشنگتن ایجاد نخواهد کرد حال آنکه بارها تاکید کرده که امنیت رژیم صهیونیستی از اولویت‌های آمریکا است.

تل آویو احیای برجام را مغایر با منافع خود می‌داند و برای ابلاغ ملاحظات خود هیأتی را به ریاست «مئیر بن شبات» مشاور امنیت ملی این رژیم راهی واشنگتن کرده است.

گفتگوهای راهبردی تل آویو - واشنگتن درباره ایران، پیش از این دو بار به طور غیر حضوری برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =