امنیت و اقتصاد در میدان تامین می‌شود/ بدون امنیت، زیبا صحبت کردن با خارجی‌ها بی‌فایده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امنیت و اقتصاد در میدان تامین می‌شود گفت: اگر کشور امنیت نداشته باشد اگر فناوری‌ درون‌زا نباشد و اگر تربیت اجتماع در دست مدیران قرار نگرفت هرچقدر هم زیبا و شبوا با خارجی ها صحبت کنیم جایگاهی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مراسم هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان، همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

 محمد مهدی طهرانچی در این مراسم اظهار کرد:  این روزها بحث‌هایی می شود که باید مراقب بود. آن چیزی که مهم است؛ اقتدار ایران سرفراز است. همه و همه ابزار این اقتدار هستیم و هیچ کس نمی‌تواند خودش را محور اقتدار بداند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند؛ اقتدار کشور از سه مولفه فرهنگ، علم و اقتصاد تشکیل شده، گفت: این سه مولفه باید در کشور در هم تنیده شوند.

 طهرانچی با تاکید بر اینکه امنیت و اقتصاد در میدان تأمین می‌شود، اظهار کرد: باید هوشیار باشیم؛ حتی خود علم هم برای علم مقصد نیست. علم به تنهایی امنیت آور نیست. علم و فرهنگ زمانی امنیت می‌آورد که از درون در خدمت تربیت قوه عاقله کشور باشد و از نگاه بیرونی به دنبال تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و فناورانه جامعه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:  علم در سطح بین‌الملل باید بتواند مرجعیت آفرینی، الهام بخشی و تمدن سازی کند.علم اگر جریان علمی را خلق نکند و جریان ملی دانش را ایجاد نکند؛ فقط با اتکا به شبکه جهانی دانش نمی‌تواند اقتدارآفرین باشد.

طهرانچی ادامه داد: اگر کشور امنیت و اقتصاد نداشت، اگر جریان ملی دانش شکل نگرفت، اگر فناوری درون زا خلق نشد و اگر تربیت اجتماع در دست مدیران و تربیت کنندگان قرار نگرفت؛ هر چقدر زیبا، شیوا و علمی با خارجی‌ها صحبت کنیم، جایگاهی نخواهیم داشت.

  وی با اشاره به اینکه  کمک به اقتصاد پویا، اجتماع پویا و فناوری باید از فعالیت‌های دانشگاه باشد، گفت: مراقب باشیم این یک سنت الهی است که  اگرجامعه ای امنیت و اقتدار اقتصاد داشت و نعمت خدا را کفران کرد؛ امنیت و اقتصادش هم از او گرفته می شود.

 طهرانچی ادامه داد: امروز جمع شدیم که نسبت به پژوهشگران کفران نعمت نکنیم و بگوییم هر کسی که تلاش کرد، برای ما عزیز است. چطور می شود این ملت قدر قهرمانان خود را در سطح امنیت نداند. 

  وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید برای کشور علم تولید کند، گفت: کشوری که از درون تهی شود مانند عصایی موریانه خورده است که هیچ کس نمی‌تواند بر آن تکیه کند.

 طهرانچی خاطرنشان کرد: اگر ما اقتصاد و اجتماع قوی نداشته باشیم و وحدت اجتماعی از بین برود؛ تنها با دیپلماسی نمی توان کشور را از بحران خارج کرد. 

وی در پایان تصریح کرد: امروز بعد از یک دهه، شتاب مقالات علمی ما مثبت  و مراکز رشد ما حقیقی شده است.

در پایان صحبت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از چند نفر از برگزیدگان به صورت حضوری تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =