فعالیت بیش از هزار هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد دانشگاه آزاد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰۰ هسته-واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب فناوری در سال گذشته موفق به راه اندازی ۱۱۱۳ هسته-واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان شدند.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه که دارای تایید از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌باشد ۱۰۳ شرکت، ۴۷۲ واحد فناور و ۵۳۸ هسته فناور می‌باشد. با توجه به بخشنامه سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه و برنامه‌ریزی انجام شده برای توانمندسازی مدیران مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۰ جهش چشم‌گیری در افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد:  تعداد دوره‌های برگزارشده در سال گذشته برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی و شرکت‌های دانشگاه ۶۰۶ دوره بوده که پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۱۴۰۰ از ۱۰۰۰ دوره نیز فراتر برود. تعداد محصولات تولیدشده در شرکت‌های مستقر در مراکز رشد دانشگاه به ۱۴۱۴ محصول فناورانه می‌رسد و امید آن می‌رود تا بتوان با پشتیبانی و حمایت سایر فعالیت بیرونی در جهت تولید و تجاری‌سازی این محصولات گام برداشت.

وی در پایان گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۳۰۰ نفر در راستای ایجاد یک کسب و کار نوپا جذب مراکز رشد شده و درحال فعالیت می‌باشند. معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه با بهره‌گیری از اکوسیستم نوآوری ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و سراهای نوآوری در جهت تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه کارآفرین قدم برداشته است.

انتهای پیام/۴۱۰۷/

کد خبر: 1094551

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =