درخواست جمهوریخواهان کنگره درباره شفافیت برنامه هسته ای ایران

شماری از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدعی هستند که دولت بایدن باید برای اطمینان از شفافیت برنامه هسته ای ایران، راهبرد دقیقی را تنظیم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فاکس نیوز؛ جمهوریخواهان عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار آن شدند که دولت دموکرات واشنگتن راهبردی دقیق و جزء به جزء برای مطمئن شدن از شفافیت برنامه هسته ای ایران ارائه کند.

آنها در این نامه با توجه به نزدیک شدن موعد انقضای توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدعی شدند که از بابت از دست رفتن توان نظارتی آژانس بر برنامه هسته ای ایران نگران هستند.

در توافق ماه فوریه، ایران موافقت کرد که بازرسی از سایت های هسته ای در یک بازه زمانی سه ماهه ادامه پیدا کند اما تمدید این فرصت در گرو رفع تحریم های آمریکا است.

امضاکنندگان این نامه، از جمله «مایکل مک‌کول» نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، مدعی شده اند که رفتار هسته‌ای ایران تحریک‌آمیز است و غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای این کشور مایه نگرانی است.

این درحالی است که به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر»، بازگشت آمریکا به برجام با مخالفت برخی از چهره های سرشناس حزب دموکرات نیز مواجه است.

گفته می شود که «باب منندز» رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنای آمریکا در همراهی با برخی چهره های جمهوریخواه نظیر سناتور «لیندسی گراهام» به دنبال حفظ تحریم های ایران هستند.

این درحالی است که شرط ایران برای اجرای کامل تعهدات هسته ای، بازگشت آمریکا به برجام از راه رفع همه تحریم ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =