۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
قایقرانی هم المپیکی شد

با برگزاری مسابقات انتخابی المپیک، پاروزنان ایران موفق به کسب دو سهمیه المپیک شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ مسابقات انتخابی المپیک توکیو به مدت دو روز به میزبانی تایلند انجام شد و در پایان ورزشکاران ایران در رشته‌های کایاک و روئینگ موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

چراغ اول را کایاک روشن کرد

در دور مقدماتی کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان، علی آقامیرزایی در گروه دوم با ورزشکارانی از قزاقستان،ژاپن،تایلند و کره جنوبی به رقابت پرداخت و در پایان با زمان سه دقیقه و چهل و پنج ثانیه اول شد و به فینال رسید. او در فینال با ثبت زمان سه دقیقه و سی و شش ثانیه و پانصد و پنجاه و پنج هزارم ثانیه به مقام اول رسید و اولین سهمیه قایقرانی ایران در المپیک را کسب کرد.در این ماده هدیه کاظمی در کایاک ۲۰۰ و ۵۰۰ متر بانوان موفق به کسب سهمیه نشد.

سهمیه با قایق غیر استاندارد

پس از کسب سهمیه، ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی مدعی شد که آقامیرزایی با قایقی که سایزش نبوده در مسابقات شرکت کرده است.او مدعی شد که شرکتی که از آن قایق اجاره کرده اند قایقی که سایز آقامیرزایی بوده و سالها با آن تمرین کرده را نیاورده و به جای آن دو قایق با سایزهای بزرگتر و کوچکتر آورده اند که پس از تمرین و امتحان هر دو قایق، تصمیم بر آن شده که آقامیرزایی با قایق سایز کوچک تر از قایق شخصی اش در مسابقات شرکت کند و با این قایق غیر استاندارد موفق به کسب سهمیه شده است.

روئینگ

در فینال روئینگ تکنفره سنگین وزن مردان بهمن نصیری به مصاف حریفانی از قزاقستان،ژاپن،ازبکستان،ویتنام و هند رفت و در پایان با ثبت زمان هفت دقیقه و هشت ثانیه و نود و هشت صدم ثانیه، پس از پاروزن ژاپن در جایگاه دوم ایستاد.همچنین در فینال روئینگ تکنفره سنگین وزن بانوان نازنین ملایی به رقابت با ورزشکارانی از تایوان،ژاپن،کره جنوبی،ویتنام و قزاقستان پرداخت که در پایان با ثبت زمان هفت دقیقه و پنجاه ثانیه و پنجاه و سه صدم ثانیه، بعد از نماینده ژاپن به مقام دوم رسید. با این شرایط تیم روئینگ ایران صاحب یک سهمیه المپیک شد و فدراسیون قایقرانی ایران باید از میان این دو نفر، یک قایقران را برای حضور در المپیک معرفی کند.همچنین تیم روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان متشکل از کیمیا زارعی و زینب نوروزی در فینال مسابقات سوم شد و از کسب سهمیه باز ماند.

شانس آخر

پس از اینکه عادل مجللی در کانوی یک نفره ۱۰۰۰ متر آقایان موفق به کسب سهمیه در تایلند نشد، محمدنبی رضایی دیگر قایقران کشورمان در این ماده، به انتخابی نهایی المپیک در برانوئال روسیه اعزام خواهد شد.این مسابقات که در خرداد ماه برگزار خواهد شد آخرین شانس قایقرانی ایران برای کسب سهمیه المپیک خواهد بود.

سهمیه‌های ایران در المپیک به ۶۰ رسید

با کسب این دو سهمیه توسط قایقرانان کشورمان تا این لحظه تعداد ورزشکاران کاروان کشورمان در المپیک به ۶۰ نفر رسیده است.سهمیه‌های کسب شده ایران تا این لحظه به این شرح است:
بسکتبال دوازده نفر
والیبال دوازده نفر
 تیراندازی با کمان یک سهمیه
تیراندازی شش سهمیه
دوومیدانی دو سهمیه
 بوکس دو سهمیه
دوچرخه‌سواری یک سهمیه
شمشیربازی چهار سهمیه
کاراته چهار سهمیه
تنیس روی میز یک سهمیه
تکواندو دو سهمیه
کشتی یازده سهمیه
کایاک یک سهمیه و روئینگ یک سهمیه

البته شانس افزایش کسب سهمیه هنوز برای کاروان ایران وجود دارد. یک سهمیه در کشتی فرنگی باقی مانده که ناصر علیزاده برای کسب آن تلاش می‌کند. در خصوص وزنه‌برداری نیز که دومین ورزش پرافتخار المپیک ایران محسوب میشود هنوز امید برای کسب سهمیه وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =