شکوری: بیشتر بازیکنان پرسپولیس حفظ خواهند شد

سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: پیشنهاد تمدید قرارداد به بازیکنان داده شده و مطمئن باشید که بیشتر بازیکنان پرسپولیس حفظ خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «ابراهیم شکوری» در گفت‌وگویی رادیویی در مورد تمرکز پرسپولیس روی کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: پرسپولیس در چهار دوره اخیر لیگ توانسته قهرمانی را از آن خود کند و از طرفی ۲ مرتبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. تفکری که در باشگاه حاکم است، این است که بتوانیم همچنان به عنوان قهرمان ایران به کارمان ادامه دهیم و  اهداف بزرگ‌تری را دنبال کنیم. تا اینجا هم در این زمینه موفق بودیم. البته قهرمان لیگ در پایان مسابقات مشخص خواهد شد. همه ارکان باشگاه این موضوع را می‌دانند و تجربه لازم را دارند و تمام تلاششان را برای موفقیت به کار خواهند گرفت.

وی افزود: تیمی که چهار دوره توانسته قهرمان لیگ شود، به طور قطع رقبای زیادی را سر راه خود دارد. تیم ما نشان داده در داخل زمین مقتدر عمل می‌کند اما طی چند هفته اخیر حاشیه‌هایی را بیرون زمین برای تیم به وجود آورده‌اند. باشگاه سعی کرده تا جایی که امکان دارد از حواشی دوری کند اما در یکی دو بازی گذشته اتفاقات کاملا فوتبالی داخل زمین افتاد اما از بیرون وارد زمین شدند و درگیری‌هایی را ایجاد کردند که این اتفاقات شایسته فوتبال ما نیست. بازیکنان ما تفکر حرفه‌ای دارند و با توجه به این موضوع فوتبالشان را بازی می‌کنند. آنها فقط به بازی زیبا فکر می‌کنند تا دل هواداران را شاد کنند اما یکسری مشکلات را بیرون زمین به وجود می‌آورند که امیدوارم هر چه سریع‌تر این مشکلات حل شود. امیدوارم نتایج در فوتبال داخل زمین رقم بخورد و هر تیمی مستحق پیروزی است، به آن برسد.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس همچنین در مورد تمدید قرارداد با برخی بازیکنان و جدایی بازیکنی مانند «محمدحسین کنعانی‌زادگان» اضافه کرد: تعدادی از بازیکنان با توجه به قراردادی که از گذشته بسته بودند، قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد و با توجه به اینکه در بالاترین سطح مسابقات آسیا حضور دارند و بهترین کیفیت را از خودشان ارائه می‌دهند و با توجه به هزینه‌هایی که کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کشورهای عربی انجام می‌دهند، اینکه بازیکنان ما پیشنهادهای خوب دریافت کنند، عجیب نیست.

شکوری اضافه کرد: باشگاه از ۲ الی سه ماه قبل تمدید قرارداد بازیکنان را آغاز کرده و قرارداد بازیکنانی مانند سیامک نعمتی و مهدی عبدی تمدید شده بود. برای سایر بازیکنان هم دعوتنامه تمدید ارسال شد. بازی‌ها در حال حاضر به صورت فشرده برگزار می‌شود. دیدار با سپاهان را داشتیم و بلافاصله در شهرآورد حاضر شدیم. پس از آن در فاصله سه روز باید به بندرعامری بوشهر برویم و در جام حذفی حاضر شویم. فشردگی مسابقات باعث شده تمرکز بازیکنان روی مسابقات باشد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: باشگاه متعلق به این بازیکنان است و آنان نیز با توجه به عِرقی که به تیم دارند، بیشترشان در تیم خواهند ماند. تنها بحث، مبلغ قرارداد است که باید سعی کنیم،  رقمی که شایسته آنهاست را توافق کنیم. درخواست ما این است که نهادهای ذیربط نگاه عادلانه به تیم‌های لیگ داشته باشند. هنوز متوجه نشدیم که چرا باشگاه پرسپولیس هیچ ردیف بودجه‌ای با ۴۰ میلیون هوادار ندارد اما برخی تیم‌ها به اسم خصوصی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند. حتی یک ریال از بودجه دولتی نمی‌توانیم استفاده کنیم اما تاثیرگذاری پرسپولیس در جامعه با ۴۰ میلیون هوادار چند برابر تیم‌های دیگر است. امیدوارم این نگاه عادلانه‌تر شود.

وی گفت: تیم‌های صنعتی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، پیشنهادهای عجیب و غریب و بعضا نجومی را به بازیکنان ما ارسال کردند. این کار ما را سخت می‌کند. باشگاهی را تحویل گرفتیم که ریالی بودجه ندارد. چنین باشگاهی باید خودش درآمدزایی کند و تبلیغات داشته باشد و از هوادارانش کمک بگیرد. رقابت پرسپولیس با سایر تیم‌ها در نقل و انتقالات نابرابر و ناعادلانه است.

شکوری تاکید کرد: بازیکنان پرسپولیس تاکنون نشان دادند که با غیرت و با تعصب هستند و به تیمشان عرق دارند. سعی می‌کنیم تا در اولین فرصت قراردادها را تمدید کنیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد میزان پرداختی به بازیکنان این تیم گفت: در سال ۹۹ پرونده برانکو، دستیارانش، بودیمیر و چند پرونده خارجی دیگر را داشتیم و به بازیکنان داخلی هم بدهکار بودیم. تا این لحظه ۴۵ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم. البته برخی بازیکنان از این درصد بیشتر هم دریافت کردند. سعی کردیم سال گذشته با ۹۶ درصد بازیکنان تسویه کامل داشته باشیم. اینکه مشکل مالی داریم طبیعی است و هواداران، بازیکنان و مربیان این موضوع را درک کردند.  مجبور بودیم پول بودیمیر و برانکو را پرداخت کنیم چرا که اگر این کار را نمی‌کردیم باشگاه دچار مشکل می‌شد.

وی همچنین در رابطه با تعیین تکلیف پاداش آسیایی پرسپولیس، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳ میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC طلب داریم. با توجه به تحریم‌ها نمی‌توانیم به این پول دست پیدا کنیم. البته هیات مدیره و مدیرعامل تلاش می‌کنند و فکر می‌کنم که طی روزهای آینده با تلاش «مجید صدری» و «جعفر سمیعی» قسمتی دیگر از قرارداد بازیکنان پرداخت شود. باید تاکید کنم که چون از هیچ ردیف بودجه‌ای استفاده نمی‌کنیم، کارمان سخت است و به همین خاطر باید هوادارن کمک کنند. هر قدر که تاکنون درخواست کردیم ردیف بودجه برای باشگاه در نظر گرفته شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر در فوتبال ایران حق پخش تلویزیونی وجود ندارد. مبلغی از انتقال بازیکن به باشگاه تعلق نمی‌گیرد. بحث حامی مالی و حق انتشار در فوتبال به خوبی رعایت نمی‌شود. ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها در سراسر دنیا از حق پخش تلویزیونی است. ما از این راه درآمدی نداریم و به همین خاطر باید نگاه عادلانه‌تری به بودجه‌ای که اختصاص داده می‌شود، وجود داشته باشد.

شکوری ادامه داد: بازیکنان و مربیان بابت مطالباتشان حق دارند چرا که آنها با تمام توان تلاش می‌کنند و در صدر جدول قرار دارند اما شرایط سخت است. تلاش می‌کنیم مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه گفت: کاروان تیم عصر روز دوشنبه به سمت بوشهر خواهد رفت. جزو معدود تیم‌هایی هستیم که از اول کرونا پروازهای چارتر داشتیم. دلمان به هواداران گرم است و می‌دانیم آنها به ما کمک خواهند کرد. فعلا نمی‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم و منتظر هستیم ابلاغیه‌ها را ببینیم. خواهان اجرای عدالت هستیم. اینکه در زمین یک برخورد ساده صورت گرفته اما یک نفر از بیرون زمین آمده و دعوا را بیشتر کرده، باید به همه موارد گذشته رسیدگی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =