دانشکده صنایع فرهنگی و خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسترهای بسیار خوبی برای اجرای طرح پویش در استان قزوین وجود دارد، گفت: باید دانشکده صنایع فرهنگی و یا دانشکده صنایع خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در واحد قزوین برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با اشاره به انتصاب دکتر کشتکار به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، گفت: ایشان از نظر شخصیتی، انسانی متخصص و متعهد است که نسبت به مسائل آموزش عالی تسلط بالایی دارد و از تجربیات بسیار ارزشمندی در حوزه‌های دانش‌های کاربردی و دانشگاه دیجیتال برخوردار است.

دکتر طهرانچی در ادامه با تشکر از زحمات دکتر موسی خانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تأکید کرد: انصافاً در سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین صورت گرفته است. در  چرخه مدیریتی، پس از تأسیس و تثبیت یک سازمان، بعد از چند سال نیاز به تغییر در سطح مدیریتی برای ایجاد تحول در آن سازمان احساس می‌شود. با تغییرات مدیریتی اعمال شده در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز امیدواریم در آینده شاهد ارتقای این دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین می‌توانند با راه‌اندازی سامانه‌های شهر هوشمند، رباتیک و هوش مصنوعی و با جذب پروژه‌های خارج از دانشگاه در جهت افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای حرکت کنند، تأکید کرد: خوشبختانه نام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی در سطح کشور و جهان بلندآوازه شده و باید از این پتانسیل استفاده بهینه صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ظرفیت بالای جذب دانشجویان خارجی توسط واحد قزوین اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با توجه به داشتن زیرساخت‌های مناسب، می‌تواند از کشورهای ترکیه، آذربایجان و کشورهای شبه قاره هند دانشجوی خارجی جذب کند. در این راستا باید ضمن شناسایی نیازهای این کشورها و با توسعه و راه اندازی رشته‌های موردنیاز دانشجویان کشورهای همجوار، در راستای جذب آنان اقدام کرد.

وی افزود: باید دانشکده صنایع فرهنگی و یا دانشکده صنایع خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی شود تا زمینه استفاده از ظرفیت و برند این واحد به خوبی اجرایی شود.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: از دیگر ملزومات این استان، ایجاد معاونت مهارتی است. مطمئناً با راه‌اندازی دانشکده‌های فناوری و مهارتی و برگزاری جلسات مستمر با اتاق‌های بازرگانی استان، اداره کار و صنایع می‌توان در زمینه درآمدهای غیرشهریه ای توفیقات بسیاری به دست آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پویش در این دانشگاه، گفت: باید در استان قزوین نیازسنجی از صنایع صورت گیرد. خوشبختانه بسترهای بسیار خوبی برای اجرای طرح پویش در این استان وجود دارد؛ به عنوان مثال شهرستان تاکستان به عنوان یک قطب کشاورزی در کشور مطرح است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در زمینه باغداری می‌تواند به عنوان یک قطب مهم در اجرای طرح پویش در کشور مطرح و پیشرو شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب این است که به جای اشتغال پس از تحصیل، باید به دنبال اشتغال در حین تحصیل باشیم و طرح اشتغال دانشجویان در هنگام تحصیل که در قالب طرح پویش در حال پیگیری و اجراست، در راستای تحقق منویات معظم له است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین با ایجاد تعامل باید از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که در حال حاضر به عنوان مدیران در صنایع حضور دارند، بیشتر بهره برد؛ چرا که خوشبختانه آنان نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی تعصب دارند و از اینکه باعث ارتقای دانشگاهی شوند که زمانی در آن تحصیل کرده اند، خرسند و خوشحال خواهند شد.

دکتر طهرانچی با اظهار امیدواری نسبت به واکسیناسیون کشوری برای مهار بیماری کرونا در ایران، خاطرنشان کرد: ان شاءلله در مهرماه برگزاری کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی حضوری خواهد بود و دانشجویان و استادان می‌توانند از ترم مهر به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر باشند.

در ادامه این نشست، دکتر اصغر کشتکار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین با تشکر از نقطه نظرات دکتر طهرانچی، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های دکتر موسی خانی در سال‌های گذشته در واحد قزوین، یادآور شد: جا دارد از ایشان برای 28 سال تلاش و ایجاد بسترهای بسیار مناسب در این دانشگاه سپاسگزار باشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، آموزش اشتغال محور و راه اندازی رشته‌های جدید براساس نیازهای صنعت را از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه در راستای اجرای طرح پویش برشمرد و خاطرنشان کرد: مطمئناً در این راستا از تجربیات واحدهای موفق استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در آینده نزدیک، این دانشگاه در اجرای طرح پویش در کشور پیشرو و پیشگام باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096119

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =