اردوغان: بسیاری کشورها تنها نظاره‌گر کشته شدن کودکان فلسطینی هستند

رئیس جمهور ترکیه باردیگر با انتقاد از مواضع کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی گفت، کشورها و سازمان‌های بین المللی که سخن از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند، تنها نظاره گر اوضاع در غزه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه بار دیگر از مواضع دولتمردان کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی در خصوص فجایع غزه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  گفت صدها کودک و زن بیگناه در فلسطین کشته می‌شوند، اما کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که سخن از دموکراسی، حقوق بشر، عدالت، قانون، آزادی و امنیت می‌زنند، تنها  نظاره گر این ظلم هستند.

وی در روزهای گذشته نیز به شدت از دولت اتریش و حمایت وین از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت : «من به دولت اتریش لعن و نفرین می‌فرستم که پرچم اسرائیل را در ساختمان دفتر صدراعظم برافراشت. نشان دادن پرچم یک تروریست در ساختمان دولتی شما به معنای شناساندن خود با ترور است. ظاهراً ، اتریش تلاش می‌کند تا مسلمانان هزینه نسل کشی یهودیان را بپردازند.»

وزارت خارجه ترکیه روز سه شنبه  از احضار سفیر خود در «وین» به وزارت خارجه اتریش پس از انتقاد رئیس جمهور ترکیه از برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان‌های دولتی خبر داد.وزارت خارجه ترکیه  اعلام کرد که «اوزان سیحون» سفیر ترکیه به وزارت خارجه اتریش احضار شده است.

وزارت خارجه اتریش در این خصوص اعلام کرد، پس از این اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، سفیر این کشور  به وزارت امور خارجه احضار شد تا موضع اتریش به وضوح به وی اعلام شود. وزارت خارجه اتریش  اعلام کرده که به اهتزاز در آوردن این پرچم  نشانه ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی است. وزارت کشور اتریش نیز با حمایت از صهیونیست‌ها اعلام کرده شرکت شهروندان ترکیه‌ای مقیم اتریش در تظاهرات ضد  اسرائیلی در وین تنش موجود را افزایش داده است.

«سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش در روزهای گذشته به‌جای اعلام همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از  تل‌آویو حمایت کرده است. کورتس در صفحه توئیتر خود مدعی شد که با صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی به هلاکت رسیده یا زخمی شدند، همدردی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =