مس کرمان مدعی اصلی صعود به لیگ برتر

تیم فوتبال مس کرمان به عنوان صدرنشین مسابقات لیگ دسته یک فوتبال ایران بیشترین شانس را برای صعود به لیگ برتر دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ شاگردان رضا مهاجری که در این فصل عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته اند هم اکنون با یک بازی کمتر از دیگر تیم‌ها در صدر جدول لیگ یک قرار گرفته‌اند.

وضعیت جدول لیگ یک

در جدول رده بندی لیگ دسته یک فوتبال ایران مس کرمان هم اکنون با ۴۳ امتیاز از بیست و چهار بازی صدر نشین است. پس از آنها بادران قرار دارد که با یک بازی بیشتر از مسی ها ۴۱ امتیازی است. در رده های سوم ، چهارم و پنجم جدول نیز به ترتیب تیم‌های استقلال خوزستان، فجر سپاسی و هوادار قرار دارند که در امتیاز ۴۰ با هم برابر هستند و برای صعود به لیگ برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دیدار با قشقایی

مس کرمان در آخرین دیدار از هفته بیست و پنجم لیگ یک روز دوشنبه به مصاف قشقایی شیراز خواهد رفت که حال و روز خوشی را در جدول مسابقات ندارد. مس اگر بتواند در این دیدار به پیروزی دست یابد گام بسیار بلندی را برای صعود به لیگ برتر خواهد برداشت اتفاقی که با توجه به وضعیت کنونی دو تیم قابل پیش بینی خواهد بود.

به دنبال دومین صعود

تیم مس کرمان برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ با هدایت مرحوم نادر دست نشان قهرمان جام آزادگان شد و به لیگ برتر راه پیدا کرد. آنها در این فصل به دنبال این هستند که به به صدرنشینی خود ادامه دهند تا دومین قهرمانی در لیگ یک وصعود خود به لیگ برتر را اینبار با رضا مهاجری جشن بگیرند.

رکورد بیشترین حضور پیاپی در صدر جدول

تیم فوتبال مس کرمان تاکنون سابقه نداشته است که مدت زمان طولانی در لیگ یک صدرنشین باشد. آنها امسال به همراه رضا مهاجری رکورد جالبی را از خود به جای گذاشته اند و هفته‌های زیادی است که صدرنشین جدول رده بندی لیگ یک هستند. قبل از این بیشترین حضور مس در صدرجدول مربوط به دوران حضور مجتبی حسینی بود که چهار هفته پیاپی صدرنشین بودند.

لیگ برتر در انتظار دومین مس

با صعود احتمالی مس کرمان به لیگ برتر و حضور مس رفسنجان در فصل آینده، سطح اول فوتبال ایران دو تیم با نام‌های مس را به خود خواهد دید که اتفاقی جالب توجه خواهد بود. البته فوتبال ایران با این اتفاق بیگانه نیست چراکه همین چند سال پیش بود که سه تیم استقلال تهران ، استقلال خوزستان و استقلال اهواز به صورت همزمان در لیگ برتر حضور داشتند.

کرمان سومین سهمیه را می‌خواهد

فوتبال کرمان با وجود کارخانه ها و شرکت های متمول در این استان، پیشرفت های زیادی داشته است. آنها با پشتوانه مالی این شرکت ها هم اکنون دو تیم مس رفسنجان و گل گهر سیرجان را در لیگ برتر دارند که البته عملکرد بسیار خوبی را نیز داشته اند.‌ کرمانی ها با حمایت از مس کرمان در صدد هستند تا سومین نماینده استان را نیز از فصل آینده در لیگ برتر ببینند.

فصل جدید با ورزشگاه جدید

مس کرمان در صورت صعود به لیگ برتر مسابقات خود را در استادیوم تازه تاسیس خود برگزار خواهد کرد.مسی ها در حال حاضر در ورزشگاه شهید باهنر به مصاف رقیبان می‌روند. آنها یک مجموعه ورزشی بزرگ شامل یک استادیوم ۳۰٬۰۰۰ نفری پیشرفته و با ساختاری مدرن، به نام ورزشگاه شهدای مس در حال ساخت دارند که مسئولان این تیم قول داده اند از فصل آینده آماده انجام مسابقات خواهد شد.

سابقه مس در لیگ برتر

نارنجی پوشان کویر پس از اینکه در سال هشتاد پنج موفق شدند جواز صعود به لیگ برتر را کسب کنند هشت فصل متوالی در لیگ حضور داشتند که عملکرد نسبتا خوبی را از خود به جای گذاشتند. بهترین عملکرد آنها کسب مقام سوم در فصل ۸۷-۸۸ به همراه پرویز مظلومی بود که موفق شدند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز بدست بیاورند.

حضور در لیگ قهرمانان آسیا

مس کرمان با صعود به لیگ قهرمانان آسیا نتایج قابل قبولی کسب کرد و با صعود از مرحله گروهی به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا راه یافت. سرانجام این تیم در یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ذوب آهن اصفهان خورد و علی‌ رغم تمام شایستگی‌ هایش با باخت یک بر صفر حذف شد و شگفتی سازی اش پایان یافت. برد سه بر یک الهلال عربستان و السد قطر در کرمان از مهمترین بردهای تاریخ باشگاه مس کرمان است.

افتخارات مس

مسی‌های شهر کرمان در سال ۱۳۸۵ قهرمان جام آزادگان شد و به لیگ برتر راه پیدا کردند. آنها در سال ۸۸ با سرمربیگری پرویز مظلومی به مقام سوم لیگ دست یافتند و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوردند. یکی دیگر از افتخارات مس راهیابی به مرحله نهایی جام حذفی فوتبال ایران فصل ۹۲ بود که در آن دیدار در حالی که میزبان مسابقه بود در برابر تراکتور شکست خود و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

سقوط به دسته یک

مس پس از هشت فصل حضور در لیگ برتر و ثبت نتایج خوب در این سال ها در فصل ۹۲-۹۳ در رده آخر جدول رده بندی قرار گرفت و با لیگ برتر خداحافظی کرد و تا بدین لحظه دیگر هرگز در لیگ برتر حضور نداشته است. نکته جالب اینکه نارنجی پوشان در همین فصل به فینال جام حذفی باشگاه های کشور راه پیدا کرده بودند و در پایان نایب قهرمانی این رقابت ها را بدست آورده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا HK ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      0 0
      مهمترین مشکل مس رفسنجان این است که علاوه بر هزینه های خود باید هزینه های باشگاه های کرمانی را نیز بدهد چرا رفسنجان باید هزینه های کرمان را بدهد باشگاه خود رفسنجان هنوز هتل و زمین چمن طبیعی ندارد و بازیکن کم دارد ان وقت باید باج به کرمان هم بدهد