تجمع حمایت از مردم فلسطین در سارایوو

تجمع حمایت از مردم فلسطین با سرود بوسنی و هرزگوین و فلسطین و حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین به همراه جمعی از شهروندان بوسنیایی در سارایوو برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، تجمع کنندگان در این آیین که پرچم های فلسطین و بوسنی و هرزگوین را در دست داشتند، چنین اظهار کردند که هدف آنها برای شرکت در این راهپیمایی، ارسال پیامی در جهت حمایت از فلسطینی ها و پیام صلح است.

در میان افراد جمع شده در مرکز شهر سارایوو، تعداد زیادی از جوانان و خانواده های دارای فرزند نیز دیده می شد.
این گردهمایی از جمله از طرف جامعه فلسطین در بوسنی و هرزگوین، انجمن دوستی بوسنی-فلسطین، انجمن فرهنگی، آموزشی و ورزشی آکوس و همچنین انجمن جوانان مسلمان در شهر سارایووو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد.
شهروندان حاضر در این آیین، همچنین با در دست داشتن پارچه نوشته هایی که بر روی آنها "تحریم اسرائیل"، "بوسنی و هرزگوین با فلسطین است" و "عدالت برای فلسطین" نوشته بود، حمایت خود را از مردم فلسطین نشان دادند.

«ماجد معاروف» رئیس انجمن جامعه فلسطین در بوسنی و هرزگوین از سخنرانان این گردهمایی، تاکید کرد که هدف از این تجمع، ارسال پیام صلح و رساندن این پیام به اشغالگران اسرائیلی است که زمان آزادی فلسطین فرا رسیده است.
وی افزود: امروز ما می خواهیم با صدای بلند یک پیام صلح ارسال کنیم  و به متجاوز بگوییم که اشغال فلسطین بس است و اکنون زمان آن رسیده که قلمرو ما آزاد شود.

«ما می خواهیم برای جامعه بین المللی درسی را بفرستیم؛ جامعه بین المللی که همچنان براساس استاندارد دوگانه برخورد می کند و می گوید اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. اما بایستی گفت که اسرائیل یک قدرت هسته ای است و مدرن ترین سلاح های آمریکایی را دارد.»

معاروف ادامه داد: بسیار مهم است از سارایوو به مردم فلسطین پیامی در حمایت از فلسطین ارسال و نشان داده شود که در سارایوو افرادی وجود داردند که در کنار مردم فلسطین هستند. به همین دلیل زمان آن فرا رسیده است که از سارایوو به مردم فلسطین پیام صلح و پشتیبانی ارسال کنیم که آنها تنها نیستند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند، شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.  مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت، پنجشنبه شب در یک نشست سه ساعته، به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد. این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =