دبیر الگو و قهرمان کودکی من است

مهرداد مردانی قهرمان وزن ۶۰ کیلوگرم جام تختی در گفتگو با ایسکانیوز گفت: سخت گیری‌ها و جاه طلبی‌های محمد بنا تنها بخاطر شاد کردن دل مردم ایران است و لقب آقای خاص سزاوار اوست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ مردانی در خصوص علاقه اش به کشتی و شروع فعالیت ورزشی خود گفت: من متولد ۱۳۷۱ هستم و در ایذه به دنیا آمده ام. در شهرستان ایذه اکثر جوانان یک دوره کشتی را گذرانده اند و من هم به توصیه خانواده از سن ۹ سالگی کشتی را شروع کردم. در شهرستان ما برخلاف اکثر شهرهای ایران کشتی فرنگی بیشتر از کشتی آزاد طرفدار دارد و در میان جوانان این شهر رایج تر است و من نیز با حمایت و توصیه خانواده وارد این رشته شدم. خانواده من همواره در این راه مرا حمایت کردند و مشکلی با ورزش کردن من در کنار ادامه تحصیل نداشتند و من نیز تا مقطع لیسانس درسم را ادامه دادم و اکنون قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارم.

وی در خصوص الگوهای ورزش خود گفت: در شهر ما همواره پیشکسوتان خوبی وجود داشتند و در زمانی که من کشتی را آغاز کردم پیشکسوتانی نظیر داود عباسی،هادی حسن زاده و رضا اسدپور در سطح کشوری و بین المللی کشتی میگرفتند و این باعث جذابیت بیشتر کشتی برای من میشد. اما کشتی گیری که در زمان کودکی مرا تحت تاثیر قرار داد و الگوی ورزشی من محسوب میشد علیرضا دبیر بود. علیرضا دبیر در دوران کودکی من، در جهان یکه تازی میکرد و من با علیرضا دبیر کشتی را شناختم. در آن زمان من که تفاوت آزاد و فرنگی را نمیدانستم بخاطر دارم که حسن رنگرز پس از ۳۲ سال قهرمان کشتی فرنگی جهان شد و همیشه برای من این سوال وجود داشت که در حالیکه علیرضا دبیر قهرمان جهان بود چرا میگویند حسن رنگرز پس از ۳۲ سال قهرمان جهان شده است. به هر حال سنی نداشتم و تفاوت آزاد و فرنگی را نمیدانستم.

وی در خصوص عناوین و کارنامه ورزشی خود گفت: در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا در ازبکستان و در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا در قزاقستان قهرمان آسیا شدم. در بازی های آسیایی جاکارتا به مقام سوم رسیدم. در مسابقات جهانی بزرگسالان فرانسه هفتم شدم و سال بعد در مسابقات جهانی مجارستان به دلیل ترافیک تورنمنت ها و وزن کم کردن های مکرر بدنم تحلیل رفت و عملکرد خوبی نداشتم. همچنین دو طلا ، دو نقره و دو برنز جام تختی و چندین مدال تورنمنت های بین المللی نظیر گرجستان را هم کسب کرده ام. به صورت تیمی هم بنده به همراه تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی شیراز قهرمان شدم و سه بار به همراه باشگاه های خود موفق به قهرمانی در جام باشگاه های جهان شدم.

وی در خصوص تاثیر محمد بنا و تحول او در کشتی فرنگی ایران گفت: به نظر بنده محمد بنا کشتی گیران را به خودباوری رساند و کشتی گیران را به این باور رساند که میتوانند سکوهای جهان و المپیک را چندین بار فتح کنند و این مسیر را محکمتر ادامه دهند. بنا کشتی گیران را به این باور رساند که چیزی از بزرگان دنیا کم ندارند و ترس کشتی گیران را مقابل بزرگان کشتی دنیا شکست. او موفقیت و قهرمانی را چنان آسان جلوه داد که الان با هر کشتی گیر خردسالی صحبت میکنی قصد دارد قهرمان جهان و المپیک شود، کاری که در زمان کودکی ما بسیار سخت و بزرگ جلوه میکرد.

وی در خصوص آغاز فعالیت خود زیر نظر محمدبنا گفت: سال ۲۰۱۲ و در آستانه المپیک محمدبنا سرمربی تیم ملی بود و من هم در آن سال قهرمان جوانان آسیا شده بودم. پیش از المپیک در یک جلسه تمرینی با حمید سوریان بزرگ تمرین کردم و آنجا بود که بنا از کشتی من خوشش آمد و به من گفت در صورت قهرمانی در جوانان جهان تو را به مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بزرگسالان اعزام میکنم. متاسفانه در مسابقات جوانان جهان حق مرا خوردند و از جدول رقابتها حذف شدم. پس از آن محمد بنا از تیم ملی رفته بود و من هم با خودم لج کردم و یک سال کشتی نگرفتم. پس از یکی دو سال که بنا به تیم ملی بازگشت مجددا مرا به اردوی تیم ملی دعوت کرد و پس از یکسال تمرین به اوج آمادگی رساند. آن سال به حدی آماده بودم که در ترافیک سبک وزن ایران پس از خداحافظی حمید سوریان از کشتی، در مسابقات انتخابی تیم ملی اول شدم و به مسابقات جهانی فرانسه اعزام شدم. مسابقات جهانی فرانسه اولین تورنمنت جهانی من در رده بزرگسالان بود.

وی در خصوص دوران مصدومیت خود گفت: گرچه دوست ندارم آن روزها را یادآوری کنم اما متاسفانه قبل از رقابتهای جهانی نور سلطان که گزینشی المپیک هم محسوب میشد از ناحیه کتف آسیب دیدم و روند ریکاوری من ۴ ماه به طول انجامید و نتوانستم در آن مسابقات شرکت کنم. پس از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا باشگاه های ورزشی و مسابقات مدتی تعطیل شد و از آمادگی فاصله گرفتم و بلاخره در جام تختی که چند روز پیش برگزار شد مجددا توانستم به مسابقات برگردم و قهرمان شوم.
وی در خصوص بازتاب قهرمانی جام تختی گفت: در حال حاضر کادرفنی و کشتی گیران تیم ملی درگیر اردوی آمادگی هستند ولی احتمال دارد از مرحله بعد اردوها به تمرینات تیم ملی اضافه شویم و خود را برای انتخابی مسابقات جهانی آماده کنیم.

مردانی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کادرفنی و کشتی گیران تیم ملی اضافه کرد: محمد بنا به حق آقای خاص است و همواره رفتار و غرور او مرا تحت تاثیر قرار میدهد. سخت گیری‌ها و جاه طلبی‌های بنا تنها بخاطر شاد کردن دل مردم ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =