انتخاب فرد اصلح، وظیفه شرعی مردم است

حضور حداکثری در انتخابات، پشتوانه ای برای فرد یا افراد منتخب و نشانگر مطالبات مردمی است که با تفکر، برنامه، همت و توکل به خدا به سرانجام می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، نظام مقدس جمهوری اسلامی، مبتنی بر دو مولفه جمهوری بودن و اسلامی بودن است که کشور ایران با توکل بر خدا و در پرتو نظام جمهوری اسلامی و زعامت ولایت فقیه و با تشکیل دولت های مومن و جوان و انقلابی، تحولات و پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ دستاوردهای خود و گذر از پیچ های تاریخی پیش رو،  نیاز به حضور حماسی و گسترده دیگری از مردم دارد. مردمی که با شعور انقلابی و عدالت خواهانه خود در پرتو وحدت و آموزه­های دینی به جستجوی کارآمدترین راه حل های انسانی برای حل مسائل و مشکلات جامعه انسانی خود می پردازند.

انتخابات، یکی از راه حل های کاربردی است که در کشورهایی که از نوعی نظام جمهوری مبتنی بر دموکراسی و آرای مردم برخوردارند و مردم در شکل گیری ارکان حکومت نقش عمده را ایفا می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایران اسلامی و مردم مسلمان و ولایتمدار ایران که همواره با صبر و مجاهدت در جستجوی حیات طیبه دنیوی و سعادت اخروی هستند، این بار نیز در تکمیل برگ های زرین و حماسه ساز دفتر حضور خود در صحنه انتخابات، ظهور و بروز خواهند نمود و نمونه و نماد دیگری از وحدت و زمینه گسترده ای را برای پیشرفت توام با عدالت رقم خواهند زد.

 جامعه انسانی نیازهای متنوع و گسترده ای دارد. اشتغال پایدار توام با کرامت، رشد آگاهی ها و استحکام خانواده ها، رقابت با دیگر کشورها، صیانت و حفاظت از ارزش ها و آرمان های انسانی اسلامی،مستلزم حضور و ادای تکلیف است.

در برابر برخورداری و تنعم با نعمات گوناگونی که در پرتو انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس برای ملت اتفاق افتاده است، آحاد ملت تکلیف ملی و شرعی دارند تا در انتخابات شرکت کنند و فرد یا افراد توانمندی که صلاحیت اولیه آن ها توسط مراجع ذی ربط تایید شده است را انتخاب کنند.

 حضور حداکثری در انتخابات، پشتوانه ای برای فرد یا افراد منتخب و نشانگر مطالبات مردمی است که با تفکر، برنامه، همت و توکل به خدا به سرانجام می رسد.

 اگر رای دهندگان و افرادی که انتخاب می شوند، تمام افکار و اعمال خود را در چارچوب دین خدا قرار دهند،انتخاباتی با نتیجه ی مثبت ایجاد و فرد اصلح انتخاب خواهد شد.

همه افراد جامعه و مسئولین در برابر خدا، شهدا و خانواده شهدا که برای پاکی، عدالت، معنویت و حیات طیبه این جهان، از ارزشمندترین داشته های وجودی خود گذشتند، مسئول هستند. این مسئولیت تنها ندای وجدان های بیدار نیست بلکه تکلیف الهی است.

* عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

انتهای پیام /

کد خبر: 1096756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =