بازگشت به تیم ملی، این‌بار به عنوان سرمربی

فدراسیون فوتبال آلمان سرمربی سابق بایرن مونیخ را به عنوان جانشین یوآخیم لو انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ هانسی فلیک که سابقه هشت سال دستیاری را در تیم ملی آلمان دارد اینبار به عنوان سرمربی به تیم ملی کشورش بازگشت.

از دستیاری تا سرمربیگری

مرد همیشه در سایه فوتبال آلمان حدود هشت سال به عنوان دستیار در تیم ملی آلمان و در کنار یوآخیم لو فعالیت داشت. در طی این سالها او مهم ترین نقش را در موفقیت این سرمربی ایفا کرد. او به عنوان دستیار به همراه تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ نیز شد. فلیک در سال ۲۰۱۴ از تیم ملی آلمان جدا شد و حالا پس از پنج سال اینبار به عنوان نفر اول نیمکت به تیم کشورش بازگشته است تا افتخارات گذشته را با این تیم تکرار کند.

آغاز راه افتخار

همه چیز از تابستان ۲۰۱۹ شروع شد وقتی که به درخواست روسای باشگاه بایرن مونیخ و موافقت نیکو کواچ، سرمربی وقت تیم، هانسی فلیک که آن زمان بیکار بود را به عنوان دستیار دوم بعد از برادر او روبرت کواچ به خدمت گرفتند. و این آغازی بر راه پرافتخار این سرمربی آلمانی شد.

سرمربی موقت

نتایج ضعیف نیکو کواچ این سرمربی را روز به روز به در های خروجی باشگاه نزدیک می کرد تا اینکه شکست پنج بر یک برابر فرانکفورت کارش را تمام کرد و فلیک به عنوان جانشینش انتخاب شد. او از ابتدا آزمایشی کار می‌کرد اول گفتند فقط دو بازی، بعد تا کریسمس تمدید شد و بعد تا پایان فصل. فلیک خیلی زود همه تردیدها را برطرف کرد و قرارداد خود را به عنوان سرمربی تا سال ۲۰۲۳ امضا کرد.

احیای بازیکنان

فلیک بعد از اینکه در نوامبر ۲۰۱۹ به جای نیکو کواچ هدایت تیم بایرن مونیخ را برعهده گرفت، ابتدا تلاش کرد تا بازیکنان تیم را احیا کند کاری که در انجامش بسیار موفق عمل کرد. بازیکنانی مثل لئون گورتسکا و آلفونسو دیویس بهتر شدند. ژروم بواتنگ و توماس مولر کهنه‌کار هم که در زمان کواچ به نظر می‌آمد تاریخ مصرف‌شان گذشته است، زیر نظر فلیک دوباره به دو مهره کلیدی تیم تبدیل شدند.

دوران بازیگری

هانسی فلیک در ۱۷ سال دوران حرفه ای فوتبالش ۱۹۴ بازی رسمی به ثبت رساند که در اغلب آنها او در پست‌ های هافبک دفاعی، هافبک میانی و مدافع میانی بازی کرده‌است او در این بازی‌ها موفق به زدن ۱۰ گل و دادن ۴ پاس گل شده‌است. بخش عمده دوران فوتبال او در تیم بایرن مونیخ گذشت هانس دیتر فلیک در مجموع ۵ سال بازی برای تیم بایرن مونیخ ۱۳۸ بار به میدان رفت و توانست ۷ گل را به ثمر برساند. فلیک‌ بجز بایرن در تیم های کلن ، زاندهاوزن و ویکتوریا بامنتال نیز سابقه بازی دارد.

دوران مربیگری

هانسی فلیک مربیگری خود را بعد از بازنشست شدن در آخرین تیم خود شروع کرد. وی بعد از گذارندن ۴ سال فوق‌العاده به عنوان مربی بازیکن تیم ویکتوریا بامنتال به تیم هوفنهایم رفت. او در آنجا ۵ سال مربی بود سپس به تیم ردبول سالزبورگ اتریش رفت تا دستیار مربی باشد. وی در سال بعد به عنوان دستیار یواخیم لوو به تیم ملی آلمان رفت و توانست یک جام جهانی را به ارمغان بیاورد. او بعد از کسب جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان دستیار، ۵ سال خانه‌نشین شد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ ابتدا به عنوان دستیار و سپس به عنوان سرمربی در بایرن مونیخ مشغول به فعالیت شد.

پرافتخار اما فروتن

فلیک با رفتار فروتنانه و آرام‌ اش همواره با شکسته‌ نفسی اجازه می‌ دهد تا تیم همه جا بدرخشد و فقط از بازیکنان‌اش تعریف میکند و نقش خود را کوچک جلوه می‌دهد. هانسی فلیک مغز متفکر تیم یواخیم لوو بود که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ شد. به خصوص با توجه به آنکه جای خالی او که بعد از آنکه از تیم ملی جدا شد، در جام جهانی ۲۰۱۸ و حذف مفتضحانه تیم ملی در مرحله مقدماتی کاملاً محسوس بود. مربی‌ ای که حالا از سایه خارج شده، اما فروتنانه هنوز نقش خود را در سایه می‌بیند.

افتخارات فلیک

هانسی فلیک در دوران بازیگری خود به همراه بایرن مونیخ چهار بار قهرمان بوندسلیگا و یکبار هم به همراه کلن قهرمان جام حذفی آلمان شده بود. دوران مربیگری فلیک بسیار پربار تر از بازیگری او بوده است. قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ به همراه تیم ملی کشورش ، دو بار قهرمانی بوندسلیگا و یکبار قهرمانی جام حذفی به همراه بایرن مونیخ و همچنین یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، یک بار قهرمان سوپرجام اروپا ، یک مرتبه قهرمان سوپر جام آلمان و در پایان یک بار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان از جمله افتخارات این سرمربی با دانش بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =