مهم‌ترین دلایل انفجار در تلفن‌های همراه

در این خبر دلایل انفجار تلفن‌های همراه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ه گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از المرسال؛ این روزها گزارش‌های بسیاری از انفجار شارژرهای تلفن همراه و خود این دستگاه‌ها می‌شنویم، اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که چه عواملی وجود دارد که این اتفاق رخ می‌دهد و دانستن این دلایل خطرناک برای هرکسی ضروری است. باتری تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده و مطمئناً ما بیشتر اوقات به شارژر احتیاج داریم، بیایید و با هم درمورد علت انفجار شارژرهای بیشتر آشنا شویم.

در ادامه این دلایل را می‌خونید:

ضعیف بودن باتری یا شارژر:

دلیل اصلی انفجار شارژرها، ضعف در نوع باتری تلفن همراه یا شارژرها است. برخی از آن‌ها جعلی هستند و سازندگان در تولید آن‌ها قوانین استاندارد را رعایت نمی‌کنند. شارژهای جعلی ارزان‌تر از مدل‌های اصلی هستند، اما خسارات آن‌ها زیاد است و کیفیت پایینی دارند.

چرا تلفن های همراه منفجر می شوند؟

ناسازگاری شارژر با تلفن همراه:

در بیشتر این اتفاقات، نقص در ساخت باتری و تفاوت در مشخصات فنی شارژرها با مشخصات فنی تلفن‌ها، آن‌ها را در معرض انفجار یا آسیب رساندن به گوشی قرار می‌دهد.

قرار دادن گوشی زیر بالش:

چرا تلفن های همراه منفجر می شوند؟

قرار دادن تلفن همراه هنگام خواب در زیر بالش، چه سنگین و چه سبک، هنگام شارژ یکی از خطرناک‌ترین دلایل انفجار است، زیرا این امر منجر به افزایش دمای تلفن در هنگام شارژ می‌شود. از آنجا که برخی از برنامه‌های کاربردی وجود دارد که در حافظه و پس زمینه دستگاه باز هستند، بنابراین لازم است تلفن همراه را هنگام شارژ در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید و از قرار دادن آن در محل‌هایی که زیر تابش مستقیم نور خورشید و یا گرم هستند خودداری کنید. این موارد فقط برای ایمنی باتری نیست و به ایمنی تلفن همراه نیز کمک می‌کند.

استفاده از تلفن هنگام شارژ:

چرا تلفن های همراه منفجر می شوند؟

یکی از موارد مهمی که آسیب‌های زیادی به تلفن وارد می‌کند، استفاده از دستگاه در هنگام شارژ است. این امر باعث می‌شود دمای تلفن بالا رفته و منجر به انفجار شود. باید مراقب باشید که برای مدت طولانی با تلفن در متصل به برق صحبت نکنید.

قرار گرفتن در معرض آب یا ضربه:

چرا تلفن های همراه منفجر می شوند؟

خیلی اوقات اتفاق می‌افتد که تلفن‌های ما در معرض آب و ضربه قرار می‌گیرند و اگرچه ممکن است دوباره کار کنند، اما در بخشی از مدار داخلی دچار نقص می‌شوند و وقتی آن را به برق متصل کنید، نقص ظاهر شده و انفجار رخ می‌دهد بنابراین باید قبل از راه اندازی مجدد دستگاه آن را خشک کرده یا به یک کارشناس نشان بدهید.

قرار دادن تلفن برای طولانی مدت در شارژ:

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که اتصال تلفن همراه به شارژر امری عادی است، اما این موضوع نیز دلیلی برای انفجار تلفن همراه است. در اتصال مداوم دستگاه به برق باتری برای مدت طولانی پر می‌شود و ممکن است به مدارهای الکتریکی آن آسیب برسد، در این هنگام دمای شارژر به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، انفجار رخ می‌دهد و تلفن آسیب می‌بیند.

چرا تلفن های همراه منفجر می شوند؟

باتری را تا قبل از رسیدن به صفر درصد شارژ کنید:

یکی از دلایل انفجار شارژر همراه رساندن شارژ باتری به صفر درصد است. این اشتباهی است که همه کاربران دچار آن می‌شوند. بهتر این است که وقتی شارژ باتری به ۲۰ درصد رسید آن را به شارژر متصل کنید.

هشدارها:

چرا تلفن های همراه منفجر می شوند؟

علائمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، زیرا می‌توان آن‌ها را علامت هشدار انفجار تلفن همراه دانست که می‌توان به متورم شدن باتری و خالی شدن ناگهانی باتری هنگام اتصال به شارژر، اشاره کرد. این‌ها همه نشانه‌های خطر است و باتری باید عوض شود تا انفجار رخ ندهد و به دستگاه آسیب نرسد.

همچنین باید توجه داشت که تلفن را طولانی مدت و زمانی که به خواب می‌روید در حالت شارژر قرار ندهید، زیرا این مسئله برای باتری و تلفن خطرناک است، از آنجایی که تلفن‌های هوشمند از محافظت داخلی برخوردار هستند، ممکن است خرابی در مدارهای محافظتی ایجاد شود و دیده نشود. اگر فرد به خواب رفته باشد و شارژر یا تلفن جرقه بزنند فرد آن را نمی‌بیند و همین جرقه‌ها منجر به انفجار تلفن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =