دولت روحانی مقصر کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات است

رشیدی کوچی گفت: مردم به قدری از عملکرد دولت به ویژه در مباحث اقتصادی و معیشتی ناراضی و ناراحت هستند که این نارضایتی سبب شده تا طبق نظرسنجی ها میزان مشارکت در انتخابات به ۳۶ درصد کاهش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، درباره میزان تمایل مردم به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، حدود ۳۶ درصد پیش بینی شده است.

جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون  امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در این خصوص گفت: متاسفانه عملکرد ضعیف دولت طی ۸ سال اخیر یکی از اصلی ترین عوامل دلسردی مردم نسبت به انتخابات است.

وی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که آمار مشارکت در انتخابات بر اساس گزارش هایی که اعلام شده حدودا ۳۵ درصد است ولی امیدواریم با شروع مناظرات کاندیداها بر اساس روال گذشته، شاهد رشد خوبی در آمار رای گیری ومیزان مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

عضو کمیسیون  امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به قدری از عملکرد دولت به ویژه در مباحث اقتصادی و معیشتی ناراضی و ناراحت هستند که شاید برگزاری مناظرات نیز در افزایش میزان مشارکت بی تاثیر باشد.

معیشت و گرانی‌ها؛ دلیل عدم مشارکت مردم در انتخابات

رشیدی کوچی عنوان کرد: آمار اعلام شده در رسانه ها عدد ۳۵ درصدی را نشان می دهد ولی آنچه که در کمیسیون شوراها با حضور مسئولین مربوطه به طور دقیق و جزئی بررسی کرده‌ایم نشان میدهد که بحث معیشت و گرانی ها تاثیر بسیار زیادی در کاهش انگیزه مردم و عدم مشارکت در انتخابات پیش رو را دارد و شاید کمتر از این رقم نیز باشد.

وی گفت: مردم باید به این نکته توجه کنند که چنانچه قرار باشد اتفاق مثبتی در حوزه معیشت و کاهش فشارهای اقتصادی رخ دهد آن اتفاق لاجرم از انتخابات ریاست جمهوری میگذرد. این دولت و قوه مجریه است که اجرا را در اختیار دارد و به نوعی پول در اختیار دارد تا بتواند به مشکلات مردم رسیدگی کند پس خواهش  ما از مردم این است که این بار با یک دقت نظر خاصی، فردی را که نگاهش به داخل است را انتخاب کنند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی، با نگاه به داخل امکان پذیر است بیان کرد: ۸ سال مملکت را آویزان غرب کردند تا شاید فرجی در اقتصاد کشور رخ دهد ولی هر روز شاهد بدتر شدن اوضاع بودیم. قطعا در این زمان باقی مانده تا انتخابات نمیتوان گفت که گشایش اقتصادی آنچنانی اتفاق خواهد افتاد ولی مردم برای رفع مشکلات اقتصادی شان باید در انتخابات شرکت کنند و این نیز منوط به انتخاب فرد اصلح و دلسوز است نه افرادی که دلبسته به غرب هستند.

رشیدی کوچی در پاسخ به اینکه نامزدها با وعده های انتخاباتی وارد میدان میشوند ولی فردی که به عنوان رییس جمهور انتخاب میشود پس از آن، وعده های خود را فراموش میکند، مردم چگونه می توانند مجددا اعتماد کنند؟ گفت: این سوالِ بسیار مهمی است که مردم چگونه اعتماد کنند، مردم میتوانند با استناد به عملکرد کاندیداها در حوزه هایی که مسئولیت داشتند به فرد مورد نظر خود رای دهند.

وی تاکید کرد: گلایه ما این است که در دوره های گذشته، دروغ ها و وعده و وعیدهایی به مردم داده شد که مردم نتوانستند سره را از ناسره تشخیص دهند، این شایعات در وهله اول خنده دار به نظر میرسید به طور مثال با انتشار شایعاتی مثل اینکه اگر فلان کاندیدا رییس جمهور شود در خیابان ها بین مردم دیوارکشی خواهند کرد و یا دلار هزار تومانی به ۵ هزار تومان افزایش می یابد رای مردم را به سمت خود کشاندند، مردم نیز این شایعات را باور می کردند. در حال حاضر نیز این اتاق فکر مجددا به موضوع انتخابات ورود کرده و با شایعاتی مثل کاهش قیمت ارز و... درصدد فریب مردم هستند.

عضو کمیسیون  امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم فریب وعده های توخالی را نخورند و با مطالعه برنامه های ارائه شده توسط کاندیداها، با علم بیشتر به پای صندوق های رای بروند.

کد خبر: 1097489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =