مصطفی الکاظمی: شبح جنگ را از عراق دور کردیم

نخست‌وزیر عراق در سخنانی گفت دولت وی توانسته توازن خوبی در محیط داخلی و خارجی عراق ایجاد کرده و شبح جنگ را از این کشور دور کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای توافقنامه ساخت فرودگاه بین‌المللی «الناصریه» گفت که دولتش توانسته دستاوردهای مهمی علی‌رغم محدودیت‌هایی که مدعی آن بود، داسته باشد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، الکاظمی در این مراسم در سخنانی گفت که دولت عراق توانسته در سال‌های گذشته تهدیدات بزرگی را پیش سر بگذارد و گام‌های مهمی را در جهت اصلاحات بردارد و مدعی شد که عراق به وسیله سیاست‌های دولت وی در مسیر صحیح حرکت می‌کند.

او افزود: «پس از گذشت یک سال از رأی اعتماد پارلمان به دولت، مردم ما مشکلات زیادی را از سر گذراندند و سال‌ها و دهه‌های متوالی موجب تخریب و نابودی عراق شده و مشکلات و دردهای زیادی را به مردم تحمیل کرده است و ما توانستیم اساس مسیر اصلاح و تغییر را ایجاد کرده و تغییرات را آغاز کنیم و آینده روشنی را پیش روی جوانان عراق قرار دهیم.»

نخست‌وزیر عراق سپس تأکید کرد که دولت وی توانسته شبح جنگ را از سر عراق دور کند و سیاست داخلی متوازنی را در پیش بگیرد و همزمان با همه همسایه‌ها و طرف‌های بین‌المللی همکاری کند.

الکاظمی در پایان مخالفان خود را کسانی دانست که هدفشان به دست آوردن دولت است و او به سخنان آن‌ها گوش نخواهد کرد و منافع عراق را در اولویت قرار می‌دهد.

این سخنان الکاظمی در حالی است که فعالیت نظامیان آمریکا و سفارت این کشور در عراق همچنان محل انتقاد گروههای سیاسی است و هفته گذشته یکی از نمایندگان پارلمان عراق با انتقاد از تداوم نقض حاکمیت این کشور توسط سفارت آمریکا و تلاش‌های موجود برای هدف قراردادن سازمان الحشد الشعبی گفت که پارلمان نخست‌وزیر و اعضای کابینه او را برای توضیح فراخواهد خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =