الکاظمی به تهران می‌آید

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با اعلام اینکه رئیس‌جمهور منتخب ایران از او برای سفر به کشورمان دعوت کرده است، درباره برگزاری این سفر ابراز تمایل کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، گفت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران، از او برای سفر به ایران دعوت کرده است و پس از تشکیل دولت جدید ایران به تهران سفر خواهد کرد.

الکاظمی گفت: «ایران کشور همسایه است. روابط ما با رئیس جمهور رئیسی بسیار خوب است. مدتی پیش در بغداد بود. ما دیدار خوب و عالی داشتیم و دیدگاههایمان را درباره آینده این روابط رد و بدل کردیم. دو روز پیش نیز با او گفتگوی تلفنی داشتم و پیروزی‌اش را تبریک گفتم و برای حمایت از این روابط و تلاش برای ارتقای آن که در خدمت منافع دو کشور و در خدمت منافع عراقی‌ها باشد علاقه‌مند هستم. رئیس‌جمهور منتخب از من برای سفر به تهران دعوت کرد. قطعا پس از تشکیل دولت به دنبال فرصت و زمان مناسب برای پاسخ به این دعوت خواهم بود.»

پیش از این، الکاظمی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور منتخب مردم ایران پیروزی او را در انتخابات تبریک گفت و ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد همکاری مشترک در زمینه‌های گوناگون به ویژه اقتصادی‏‏، امنیتی و مبارزه با تروریسم افزایش یابد به گونه‌ای که امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =