بلینکن: آمریکا بر مقابله با نورداستریم ۲ مصمم است

وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور همچنان بر کاهش تاثیرگذاری خط لوله گازی نورداستریم مصمم است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی اعلام کرد: واشنگتن همچنان مصمم است تا با پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» مقابله کند.

بلینکن در این باره گفت: «واشنگتن همچنان بر اقداماتی واقعی و مشخص برای کاهش اثرات نورداستریم ۲ پافشاری خواهد کرد.»

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه افزود: «ما فرصت‌های بسیاری برای پاسخ به طرف‌هایی داریم که بیمه یا مجوزهایی برای این پروژه ارائه می‌کنند.»

وزیر امورخارجه آمریکا معتقد است «اتمام این پروژه به معنی عملیاتی شدن آن نیست و آمریکا همچنان توانایی تحریم افراد و نهادهایی را دارد که از این پروژه حمایت می‌کنند.»

هفته گذشته «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد فاز اول خط لوله گازی نورداستریم ۲ با وجود مخالفت‌های مکرر آمریکا، تکمیل شده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد در صورت برگزاری جلسه‌ای با بایدن، مسکو و واشنگتن باید به دنبال راه حل‌هایی برای تنظیم روابط دو جانبه باشند.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی بار دیگر از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

ماه گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم «۳ نهاد و ۱۳ کشتی روسی» به‌دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد. اما روسیه، بدون توجه به تهدیدهای آمریکا علیه پروژه نورداستریم ۲، ساخت لوله گازی در آب‌های آلمان را با استفاده از کشتی «فورتونا» ادامه داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =