کووید ۱۹ هندی مسری‌تر و در مقابل واکسن مقاوم‌تر است

براساس گزارش‌های جدید، جهش چهارم کووید ۱۹ یا همان واریانت هندی در فضاهای بسته ۶۴ درصد مسری‌تر از جهش اول است و در مقابل واکسن مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به گزارش آژانس بهداشت عمومی انگلستان، بیش از ۹۰ درصد موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در بریتانیا به ویروس جهش یافته چهارم مبتلا شده‌اند. این گونه که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، نسبت به نسخه آلفا یا جهش اول بیشتر در بریتانیا شیوع پیدا کرده است.

براساس این گزارش، از دو هفته پیش، تعداد بیماران مبتلا به گونه هندی ویروس کرونا با رشد ۲۴۳ درصدی مواجه بوده و به ۴۲ هزار و ۳۲۳ نفر رسیده است.

تحقیقات جدید آژانس بهداشت عمومی انگلستان نشان می‌دهد که گونه هندی کووید ۱۹ نسبت به جهش اول ۶۴ درصد بیشتر خطر انتقال خانگی دارد و این میزان در مورد انتقال در خارج از کشور حدود ۴۰ درصد بیشتر است. میزان ابتلا به این گونه در کل بریتانیا در عرض یک هفته حدود دو برابر شده است.

آخرین ارزیابی میزان خطر کووید ۱۹ توسط این آژانس نشان می‌دهد که واکسن‌های فایزر و استرازنکا در مقابل گونه جدید این ویروس تاثیرگذاری کمتری دارد؛ در حالی که میزان تاثیرگذاری این واکسن‌ها در مقابل جهش آلفا پس از تزریق دوز اول حدود ۱۷ درصد بوده است. نکته مهم‌تر این است که میزان تاثیرگذاری این واکسن‌ها در دوز دوم در مقابل واریانت هندی حتی از این میزان هم کمتر است.

تا تاریخ هفتم ژوئن، ۴۲ مورد مرگ در انگلستان رخ داد که تائید شد این افراد مبتلا به جهش هندی این ویروس بوده‌اند و در طی ۲۸ ساعت پس از مثبت شدن تست کرونا فوت شدند. از این تعداد، 23 نفر واکسینه نشده بودند، هفت نفرشان بیشتر از ۲۱ روز قبل دوز اول و ۱۲ نفرشان هم بیش از دو هفته قبل دوز دوم واکسن را دریافت کرده بودند.

مقامات انگلستان اعلام کردند که این ارقام واقعا وحشتناک و سرعت ادامه شیوع این گونه ویروس بسیار نگران‌کننده است. بسیاری از مقامات مقصر اصلی این حجم از شیوع را نخست وزیر کشور دانسته و اعلام کرده‌اند که امتناع بی‌پروای او در مقابل ایمن‌سازی مرزها در مقابل کووید ۱۹ باعث این اوضاع شده است.

کد خبر: 1099327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =