بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به‌اتفاق تنی چند از معاونان ضمن دیدار با رئیس پژوهشگاه از محصولات و خدمات استارت‌آپ‌های ورزشی مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، روز یکشنبه ۲۳ خردادماه با حضور در محل پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، ضمن دیدار و گفتگو با اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه، از محصولات و خدمات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان موردحمایت مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه، بازدید کرد.

در این رویداد، سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری»، علی شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه»، اسماعیل قادری‌فر «رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت»،مریم ملونی «مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت»،محمد شریعت زاده «معاون فناوری پژوهشگاه»، علی کاشی «معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه»، مدیران و اعضای تیم‌های استارت‌آپی پژوهشگاه به همراه اصحاب رسانه، حضور داشتند.

در ابتدا، ستاری و هیأت همراه از نمایشگاه محصولات و خدمات تیم‌های استارت‌آپی تعدادی از شرکت‌های موردحمایت مرکز نوآوری پژوهشگاه ازجمله «دستگاه توپ انداز فوتبال»، «دستگاه شبیه‌ساز تمرین در ارتفاع»، «سیستم آنالیز حرکت بدون نیاز به دوربین»، «دستگاه اسکن کف پا»، «دستگاه تقویت عضلات مچ پا»، «سامانه با مربی»، «کانون علمی بازی و ورزش کودکان»، «کفپوش ورزشی هوشمند» و «پرچم ویبره کمک‌داوران» بازدید کردند و از نزدیک با برخی از محصولات خدمات فناورانه تعدادی از شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری‌های ورزشی پژوهشگاه آشنا شدند.
سپس هریک از مدیران استارت آپ های پژوهشگاه، گزارش خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده در راستای تولید، ورود به بازارهای هدف، تجاری‌سازی و فروش محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.
در حاشیه این بازدید، دکتر ستاری و دکتر شریف نژاد، پاسخ‌گوی سؤالات مطرح‌شده از سوی جمعی از خبرنگاران شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و خبرگزاری‌ها بودند. در ادامه نیز، حاضران از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه، بازدید کردند.

در ادامه این برنامه، نشست مشترک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همراهان ایشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس پژوهشگاه، با رئیس و معاونان پژوهشگاه برگزار شد.
 در این جلسه،شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه»، گزارش کاملی از اقدامات و دستاوردهای مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه از زمان تأسیس آن تا سال جاری را ارائه کرد. همچنین درخواست‌هایی توسط اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه جهت توسعه اکوسیستم استارت‌آپی و دانش‌بنیان پژوهشگاه مطرح شد که با قول مساعد ستاری، به‌زودی مرکز نوآوری پژوهشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری برخوردار خواهد شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بابیان اینکه مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجادشده است اظهار کرد: در تلاشیم با حمایت از تیم‌های استارتاپی، نوآوری‌ها در صنعت ورزش را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: این مرکز فضایی برای ورود نوآوری و فناوری به عرصه ورزشی کشور بوده و این نوآوری‌ها می‌تواند تحول بزرگی در حوزه ورزشی ایجاد کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: باید کاری کنیم که تجاری‌سازی این ایده‌ها شتاب گیرد و بازار داخلی و خارجی آن را ایجاد کنیم تا رقابت‌ها در این حوزه بیشتر شود.
شایان‌ذکر است، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مطابق باسیاست‌های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت و کمک به استقرار نظام دانش‌بنیان و حمایت از کارآفرینی و رونق تولید و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در حوزه علوم ورزشی، اولین مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی ایران را در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی نمود و در حال حاضر کلیه فعالیت‌های مدیریت فناوری و تجاری‌سازی پژوهشگاه (تحت نظارت معاونت فناوری پژوهشگاه) در قالب این مرکز ساماندهی و اجرایی می‌گردد. همچنین، مرکز نوآوری پژوهشگاه، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین و تنها مرکز تخصصی در حوزه فناوری‌های ورزشی کشور است و حامی و تسهیل‌گر راه‌اندازی و پرورش کسب‌وکارهای نوپا، استارت و شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف حمایت از افراد خلاق و نوآور می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =