بیگی‌نژاد: مجلس در رای اعتماد به دولت جدید سخت‌گیری می‌کند

بیگی نژاد با اشاره به رأی اعتماد مجالس پیشین به برخی وزرا که کارنامه و برنامه قابل قبولی نداشتند و نتیجه عملکردشان وضعیت فعلی کشور است گفت: مجلس یازدهم در رای اعتماد به دولت جدید سخت‌گیری می‌کند.

«هادی بیگی‌نژاد» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره ویژگی‌های هیئت دولت کارآمد گفت: افرادی باید برای هیئت دولت انتخاب شوند که با شرایط و چالش‌های موجود کشور آشنایی کامل و عملیاتی داشته و برای آن مسائل راه حل  و برنامه ارائه دهند.

وی درباره کارآمدی وزارت نیرو گفت: برای مثال در حال حاضر کشور با کمبود جدی برق مواجه بوده و به سرمایه گذاری در این حوزه نیاز داریم و وزیر پیشنهادی باید برای حل مشکلات مالی و سرمایه‌گذاری راهکار داشته باشد.

بیگی نژاد ادامه داد: در حوزه نفت نیز یکی از نکات افت تولید پارس جنوبی است. همچنین مسائلی چون تکمیل زنجیره ارزش در کشور، نیروی انسانی و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر حائز اهمیت است و وزیر پیشنهادی دولت برای این وزارت‌خانه باید بر این موارد اشراف کامل داشته و برای آن برنامه عملیاتی ارائه دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «راهبرد» کشور در این حوزه اولین مسئله در این سازمان است و فرد باید آگاه باشد که راهبرد ما در این حوزه چه بوده و چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم و سپس این راهبردها را بر مبنای مسائل اقتصادی و سودآور بودن  انرژی هسته‌ای و بالا بردن سطح علمی کشور در این حوزه، عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند با این چالش‌ها مواجه شوند که بر امور مسلط باشند افزود: ما فرصت زیادی برای قرار دادن افراد ناآشنا در مسئولیت‌ها و آزمون و خطا نداریم، بنابراین اگر دولت آینده می‌خواهد موفق عمل کند باید موارد مذکور را مورد توجه قرار دهد.

بیگی نژاد با اشاره به رأی اعتماد مجلس‌های پیشین به برخی وزرا که کارنامه و برنامه قابل قبولی نداشتند و نتیجه عملکردشان وضعیت فعلی کشور است گفت: من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس می‌گویم که در رأی اعتماد به وزرا سخت‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =