آیین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد

وزیر بهداشت گفت: در جلسه شورای عالی بیمه سلامت آیین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، سعید نمکی پس از جلسه شورای عالی بیمه در جمع خبرنگاران، از تقبل صددرصد بیمه‌ها برای خدمات ناباروری و نازایی، بیمه شدن تشخیص ناهنجاری‌های جنینی با آزمایش nipt، آئین نامه اجرایی تعرفه گزاری خدمات پرستاری و بیمه شدن خدمات پرستاری نوزدان نارس که از بانک شیر تغذیه می‌شوند به عنوان مهمترین مصوبات شورای عالی بیمه خبر داد.

نمکی به مصوبات مهم این شورا اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات این بود که با توجه به این که بانک شیر مادر در ۱۱ بیمارستان مناطق محروم کشور و در جاهای دیگر در حال توسعه است خدمات مربوط به این بانک شیر را که مرتبط با نوزادان نارس می‌شود بیمه‌ها تقبل کنند.

وی گفت: نوزادان نارسی که در ان آی سی یو بودند و از شیر مادر محروم بودند غالباً از شیرخشک استفاده می‌کردند که درصد بالایی از آنها دچار گرفتاری‌های بالای شدید روده‌ای می‌شدند و حتی جان خود را از دست می‌دادند قرار شد خدماتی که از بانک شیر که به صورت رایگان به این نوزادان نارس هدیه می‌کنند و پرستارانی که این خدمات را برای نوزادان تقبل می‌کنند هزینه‌هایشان را بیمه تقبل کند تا فشاری بر مردم نیاید.

وزیر بهداشت ادامه داد: فرانشیز خدمات تشخیص زودرس سرطان را امروز مصوب کردیم که بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه سلامت آن را متقبل شوند و رایگان شود تا در تشخیص زودرس اگر از نظام ارجاع بیایند بتوانیم همه هزینه‌های این خدمات را پوشش دهیم.

نمکی گفت: امروز همچنین خدمات توانبخشی که تاکنون تحت پوشش بیمه‌ها نبود قرار شد در بیمه سلامت و نیروهای مسلح تحت پوشش قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین آزمایش ان آی پی تی که برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی است تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت، این آزمایش می‌تواند از انجام آم نیوسنتز که باعث حدود ۳ هزار مرگ و میر و سقط جنین در سال می‌شد کاهش دهد و در راستای افزایش جمعیت کمک کننده باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بستری موقت در اورژانس تاکنون برای بیماران ۳۰ درصد بود و بیمه‌ها ۷۰ درصد آن را پرداخت می‌کردند امروز قرار شد از جیب بیمار پرداختی بستری موقت در اورژانس به ۱۰ درصد برسد.
آقای دکتر نمکی گفت: خدمات نازایی و ناباروری نیز قرار شد از طریق بیمه‌ها به رایگان انجام شود و بیمه‌ها به طور کامل این خدمات را پوشش دهند.

وی همچنین با قدردانی از خدمات پرستاران و این که تشکر از زحمات این قشر با هیچ مادیاتی قابل تقدیر نیست گفت: یکی از مهمترین بحث‌های شورای عالی بیمه امروز برای حمایت از جامعه پرستاری بود زیرا آئین نامه تعرفه خدمات پرستاری که ۱۴ سال بر زمین مانده بود در طول چند ماه گذشته کار کارشناسی دقیق بر روی آن صورت گرفت و این آئین نامه امروز مورد تصویب شورای عالی بیمه قرار گرفت.

وزیر بهداشت افزود: تعرفه کلیه خدمات پرستاری با کار دقیق مشخص شده و پس از تصویب در این شورا برای تأیید در هیأت وزیران تقدیم دولت شد این کار نشانی از پاسداری خدمات پرستاران عزیز است که نمی‌توان با هیچ عامل مادی و انگیزه مالی این خدمات و زحمات را جبران کرد، امیدواریم به عنوان نشانی از قدرشناسی دولت و کارگزاران نظام در راستای اجرای دستور رهبری برای به سرانجام رساندن این قانون بر زمین مانده توانسته باشیم انجام وظیفه کنیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: امروز آئین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در جلسه شورای عالی بیمه تصویب شد.

محمد میرزا بیگی در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۱۴ سال پیش در مجلس تصویب شد، اما اجرایی نشد گفت: با سخنان مقام معظم رهبری در روز پرستار و پیگیری مسؤولان مربوطه با توجه به خدمات این قشر فداکار در عرصه کرونا خوشبختانه امروز آئین نامه اجرایی این قانون به تصویب شورای عالی بیمه رسید.

وی افزود: بعد از این جلسه آئین نامه به شورای وزیران می‌رود که امیدواریم به سرعت نهایی شود تا جامعه پرستاری به هویتی که سال‌ها به دنبال آن بوده است برسد.

وی ادامه داد: برجسته‌ترین موضوع این بحث هویت پرستاری و خدمات پرستاری است که در تیم خدمات سلامت به مردم ارائه می‌شود.

میرزابیگی گفت: تصویب ساماندهی کارانه‌های پرستاری که از یک نظم و روش مشخص تبعیت کند و پیچ و تاب‌های غیر ضرور نداشته باشد از دیگر مصوبات امروز شورای عالی بیمه بود که با اکثریت قاطع تصویب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =