پیچیدن عطر بهشتی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین/ تشییع باشکوه شهید گمنام با حضور پرشور مردم

هم زمان با گرامی داشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر ماه سال 60، با حضور پرشور مردم شهید پرور استان، از شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس استقبال باشکوهی به عمل آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، در این مراسم معنوی و نورانی مردم و مسئولان با حضور مقابل درب ورودی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با ذکر صلوات و در فضایی ملکوتی به استقبال این شهید بزرگوار آمده بودند که پس از مشایعت ستاد تفحص، پیکر مطهر این شهید بزرگوار هم چون نگینی در دستان مردم شهید پرور قزوین قرار گرفت و با همراهی مردم غیور همیشه در صحنه استان، این شهید والامقام تا مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تشییع شد.

ما هرچه داریم از برکت خون شهیدان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین، در این مراسم ضمن تشکر از همه مسوولان برگزاری این مراسم باشکوه، در سخنانی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع)، گفت: طبق آیات قرآن، شهدا همیشه زنده اند و در نزد خداوند تبارک و تعالی روزی می خورند.

اصغر کشت کار، افزود: طبق روایات ائمه اطهار(ع)، شهدا شاهد و ناظر اعمال ما هستند و ان شاء الله با شفاعت این بزرگواران در روز قیامت بتوانیم نزد خداوند و اهل بیت (ع) رو سفید باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات دشمنان در موقعیت کنونی اظهار داشت: برگزاری انتخابات بسیار خوب و وجود آرامش و امنیت در کشور را مدیون شهدا می دانیم و به عبارتی هر چه در کشور داریم به برکت خون شهدا است؛ پس باید تلاش کنیم تا بهترین فرد برای حفظ راه و خون شهدا باشیم.

کشت کار در پایان گفت: امیدواریم با استقرار دولت جدید مشکلات معیشتی مردم به خصوص مسائل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان، فرهنگ و آموزش عالی کشور حل شود.

کاری نکنیم که شرمنده شهدا شویم

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای 7 تیرماه سال 60 در سخنانی با تشکر از مسئولان برگزاری این مراسم گفت: شهید، بشارت الهی است و امروز با حضور این شهید گمنام، فضای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عطرآگین و معطر شد.

وی افزود: شهید، سرمایه معنوی جامعه اسلامی محسوب شده و بدون حضور شهید، جامعه مرده به حساب خواهد آمد.

حجت الاسلام محبی یادآور شد: شهید، به انسان بصیرت می دهد و قلب های ما را به خداوند و آخرت نزدیک و متوجه می کند، امروز با حضور این شهید بزرگوار، عطر اهل بیت (ع) در این دانشگاه به مشام رسید.

وی سپس با اشاره به توطئه آمریکا و اسرائیل علیه مسلمانان و به خصوص مردم کشورمان، گفت: دشمنان با به شهادت رساندن جوانان و نخبه گان ما در صدد نابودی انقلاب اسلامی هستند؛ پس باید با هوشیاری و بصیرت، کاری نکنیم تا شرمنده شهدا شویم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین افزود: هیچ درجه ای بالاتر از شهادت نسیت و جوانان غیور با نثار خون خود همیشه در وصیت نامه هایشان بر تبعیت از ولایت فقیه، مبارزه با استکبار جهانی و حفظ حجاب سفارش و تاکید داشتند و ما به عنوان متولیان فرهنگی می بایست با تربیت جوانان مومن و انقلابی و با تبعیت از مقام معظم رهبری، زمینه ی ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم.

حجت الاسلام محبی در پایان، حضور مردم در انتخابات 1400 را حماسی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم همیشه در مسیر شهدا و در کنار ولایت فقیه باشند، کشور با همه سختی ها به مسیر خود ادامه داده و ان شاء الله پرچم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری به دست حضرت ولی عصر(عج) سپرده خواهد شد.

در پایان، مردم و مسولان با حضور در مزار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان های امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر تجدید پیمان کرده و این شهید گمنام تازه تفحص شده را برای خاک سپاری و تدفین در واحد شال، همراهی و مشایعت کردند.

این شهید بزرگوار، که تنها 20 سال داشت در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله و در سال 63 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از تفحص های اخیر در این منطقه، پیکر پاک و مطهرش پیدا شده و در مراسمی باشکوه با حضور مدیران لشگری، کشوری، مدیران استان، اعضای هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همراه خانواده های معظم شهدا در این دانشگاه تشییع و با شعارهای "یاحسین(ع) "، "شهید گمنام خوش آمدی به شهر ما" و "نسیم جان فزا می آید، بوی کربلا می آید" مورد استقبال پر شور مردم شهید پرور قزوین قرار گرفت.

گفتنی است، این مراسم با همکاری سپاه صاحب الامر(عج) استان و با تلاش خالصانه و زحمات فراوان بسیج اساتید، بسیج کارکنان، بسیج دانشجویان، روابط عمومی و حراست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1101122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =