تنظیم بودجه دانشگاه آزاد سمنان با رویکرد مشارکت‌محور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰-۱۴۰۰ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با رویکرد مشارکت محور و بر مبنای تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف واحدهای استان تنظیم شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، عبدالله خالصی‌دوست با اشاره به برگزاری جلسات منظم و فشرده تحلیل بودجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و با تاکید بر رویکرد نقد و بررسی پیش بینی های بودجه در سال‌های قبل، بهره گیری از تجربیات گذشته را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: بر اساس بخشنامه الف و ب با دعوت از تعدادی از همکاران هیئت علمی متخصص و صاحب نظر در حوزه مالی و با حضور معاونان و مدیران اجرایی مرتبط، نسبت به تحلیل و استخراج نقاط ضعف و قوت پیش بینی و عملکرد بودجه سالهای پیش در واحدهای استان اقدام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هدف از این اقدام را تنظیم واقع بینانه بودجه سال جاری بر مبنای شاخص های فنی و منطقی و عاری از خطاهای گذشته و بر مبنای سیاستها و استراتژی کلان سازمان مرکزی دانست و تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل بودجه ۱۴۰1-۱۴۰۰ از سوی سازمان مرکزی، با تشکیل کمیته‌های کاری، پیش بینی بودجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به طور جداگانه و بر اساس خط مشی های تبیین شده بررسی شد.

وی افزود: به موازات این اقدام روسای محترم شوراهای پنجگانه تخصصی استان هم به طور مجزا نسبت به بررسی بودجه حوزه‌های ذی‌ربط و تحلیل عملکرد سال قبل حوزه های مختلف در سطح واحدهای استان اقدام و نقطه نظرات تکمیلی یا اصلاحی خود را به واحدها اعلام کردند تا شاهد کمترین میزان خطا یا انحراف در تنظیم بودجه و تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده سال جاری استان باشیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: با پایان بررسی بودجه آخرین واحد، از فردا وارد مرحله تلفیق بودجه شده و تلاش خواهیم کرد میان بودجه واحدهای استان تعادل ایجاد شود.

وی دیدگاه کلی در تلفیق بودجه واحدهای این استان را برپایه رویکرد همکاری و همراهی جمعی دانست و خاطر نشان کرد: در این مرحله با رویکرد مشارکت محور واحدهای استان نقاط‌ ضعف یکدیگر را پوشش داده و نقاط قوت را تقویت خواهند کرد.

خالصی دوست ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط واحدهای استان اظهار کرد: کمیسیون دائمی به عنوان بال هیئت امنای استان ماحصل تلاش همکاران را ارزیابی و در نهایت با ارائه پیشنهادات اصلاحی و اعمال نظرات کارشناسی پیش بینی بودجه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را برای تصویب در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان آماده خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه تحقق اهداف و ماموریتهای کلان دانشگاه، استانها و واحدها با نظارت و کنترل موثر بودجه و از طریق ارتقای کارایی، اثربخشی و بهره وری منابع محدود در

سطوح مختلف دانشگاه اجرایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی، تدوین و پایش بودجه با توجه به منابع محدود و مصارف نامحدود بسیار حائز اهمیت بوده و همکاری تمام ارکان دانشگاه را می‌طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =