شورایاری ها تعطیل می‌شوند/ نامه دیوان عدالت اداری به وزیر کشور

رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر کشور حکم قطعی تعطیلی شورایاری‌ها را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، فعالیت شورایاری‌ها در سال 1378 به تصویب شورای شهر دوره اول رسیده پا به عرصه عمومی مدیریت شهری در شهر تهران گذاشت و در اواخر سال 1389 اولین انتخابات شورایاری در محله جوانمرد قصاب (منطقه 20) و پس از آن در محله حکیمیه (منطقه 4) برگزار شد و نهایتاً در فاز نخست طرح در 10 محله تهران به‌صورت پایلوت اجرا شد. جوان‌مرگ شدن شورای شهر اول موجب شد شورایاری نیز دوران تیمی را در اوان خردسالی تجربه کند.

شروع خوب شورای اول با پایان بد رقم خورد و از شورای شهر این دوره طرح شورایاری با 87 محله که در آنها انتخابات برگزار شده بود به‌یادگار ماند. در شورای شهر دوم موضوع شورایاری‌ها مورد توجه قرار گرفت و برای نخستین بار در 371 محله تهران انتخاب شورایاری‌ها برگزار شد، ریاست ستاد شورایاری‌ها در این دوره به‌عهده آقای رسول خادم بود.

دوره سوم شورایاری‌ها نیز در دوره سوم شورای شهر تهران آغاز شد و نخستین اقدام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها برای سومین دوره بود.

انتخابات دوره چهارم شورایاری‌ها در اواخر سال 93 با سبکی متفاوت از دوره‌های گذشته برگزار شد و تعداد محله‌ها به 354 محله کاهش یافت و ساختمان ستاد از پارک شهر به میدان شعاع انتقال پیدا کرد و سامانه ارتباط سازمانی شورایاری‌ها کاملاً مکانیزه شد و کارها به‌سمت تخصصی شدن و استفاده از ظرفیت‌های موجود سوق داده شد که ریاست این دوره نیز به‌عهده مرتضی طلایی بود.

با آغاز به کار شورای شهر تهران در دوره پنجم تغییراتی در هیئت رئیسه ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران صورت گرفت و در  جریان پنجمین جلسه شورای شهر تهران (‌14 شهریور 96) با رأی اعضای شورای شهر تهران، اعضای ستاد شورایاری‌ها مشخص شدند.

و حالا رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر کشور حکم قطعی تعطیلی شورایاری‌ها را ابلاغ کرده است.

برای دریافت نامه اینجا کلیک کیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =