کانون خانواده پایدار در اراک راه‌اندازی شد

کانون خانواده پایدار استان مرکزی با هدف ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و پیشگیری و کاهش طلاق در هفته ازدواج به همت مرکز مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک فعال شد. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ابوالفضل امیریان مسئول مرکز مشاوره دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک گفت: به همت مرکز مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و طی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ کانون خانواده پایدار استان با هدف ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و پیشگیری و کاهش طلاق در هفته ازدواج فعال شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌های پیش روی این مرکز، زوجین استان (به جز شهرهای ساوه،خمین و زرندیه)، به منظور ثبت ازدواج، بعد از انجام آزمایش خون  به مدت 6 ساعت زیر نظر کانون خانواده پایدار و مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک آموزش‌هایی در زمینه اخلاق و احکام خانواده در اسلام، حقوق زوجین، بهداشت و سلامت جنسی و مهارت‌های روانشناختی در خانواده را در فضای اسکای‌روم آموزش می‌بینند.

وی گفت: در این طرح بیش از 30نفر از اساتید برجسته استان در حوزه‌های مربوط با مرکز مشاوره دانشگاه همکاری می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از 7 هزار زوج در این طرح آموزش های لازم را فراگیرند.
امیریان اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره فردی به زوجین در معرض خطر ، ارائه برنامه‌های آموزشی تکمیلی به زوجین در حین ازدواج و همچنین گسترش ارائه خدمات مشاوره ای  و دوره های آموزشی مرتبط با تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری، فرزندپروری و سایر برنامه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت خانواده از برنامه های پیش روی مرکز مشاوره است که در طول مدت تفاهم‌نامه از طرف مرکز مشاوره دانشگاه دنبال خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =