پیام تسلیت ولایتی درپی درگذشت آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی درگذشت آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

در متن پیام ولایتی با اشاره به آیه «إذا مات العالم ثلُم فی الإسلام ثلمهٌ لا یسدّها شئ» آمده است: خبر ارتحال علامه حسن‌زاده آملی موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذوالفنون، علامه دهر و عارف واصل بود و در علوم مختلف تبحر و تسلط داشت و عمر بابرکت خویش را در راه تبیین ارزش‌های بلند اسلامی و  معارف اهل بیت(ع) مصروف کرد و با کلام شیوا و نافذ خویش دل‌های بسیاری را روشن و شاگردان فراوانی را در مکتب اسلام و قرآن پروراند. 

در ادامه این پیام آمده است: آثار ارزشمند و کم‌نظیر این عالم مجاهد و نستوه در زمینه‌های فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان، حکمت، کلام، ریاضیات، نجوم، ادبیات عربی و فارسی، علوم طبیعی، طب قدیم، علوم غریبه و... نشانه‌هایی از اندیشه‌های ژرف و عمیق ایشان دارد. درگذشت این  عالم جلیل القدر  را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، ملت بزرگ ایران، بیت معزز و به ویژه مردم شریف مازندران  تعزیت و تسلیت عرض نموده، از خداوند منان علو درجات مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103084

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =