لزوم جذب در بازار کار با گردآوری رشته‌های پرمتقاضی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بر احصا و گردآوری رشته‌های پرمتقاضی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مورد نیاز بازار کار تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حسین جعفرزاده در سومین شورای راهبری مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی تبریز بر احصا و گردآوری رشته‌های پرمتقاضی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مورد نیاز بازار کار تأکید کرد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه پس از فراغت از تحصیل بتوانند به‌راحتی جذب بازار کار شوند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از مسئولان دو مدرسه عالی مهارتی اقتصاد دیجیتال و چرم و کفش تبریز خواست تا با برگزاری دوره‌های کوتاه مرتبط برای متقاضیان، آنان بتوانند پس از شرکت در این دوره‌ها در مدارس عالی مهارتی گواهی مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای را اخذ کنند.

لزوم یادگیری نرم‌افزارهای کاربردی هر رشته

کاظم داوری نماینده انجمن صنفی کاریابی‌ها نیز لیست دوره‌های مورد نیاز بازار کار را به اعضای حاضر در جلسه ارائه و بر لزوم آشنایی با قوانین مرتبط با حوزه کار و امور بیمه‌ای و یادگیری نرم‌افزارهای مورد نیاز و کاربردی هر رشته تأکید کرد.

آمادگی واحد تبریز برای برگزاری دوره‌های مشترک با سازمان فنی حرفه‌ای

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هم به اهداف دانشگاه نسل سوم پرداخت و از آمادگی برای بازدید سازمان فنی حرفه‌ای از سایت‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این واحد دانشگاهی برای تأیید برگزاری دوره‌های مشترک با این سازمان خبر داد.

حسن رسولی پیشنهاد داد که بخشی از ساعات درس کارآموزی به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت اختصاص یابد و حق‌الزحمه استادان نیز از بودجه پژوهشی دانشگاه پرداخت و با توجه به اهمیت امر مهارت، درس کارآفرینی برای همه رشته‌ها جزو دروس الزامی در نظر گرفته شود.

لزوم توجه به مهارت‌های مورد نیاز حوزه پزشکی

نماینده سازمان فنی حرفه‌ای نیز بر لزوم ثبت کارآموزی در سامانه سازمان فنی حرفه‌ای تأکید و آمادگی این سازمان را برای در اختیار گذاشتن دوره‌های مرتبط با چرم و کفش و استانداردسازی در حوزه اقتصاد دیجیتال اعلام کرد.

مهدی ملایی بر لزوم توجه به مهارت‌های مورد نیاز حوزه پزشکی نیز تأکید کرد.

در این جلسه سودا جعفرنژاد نماینده کاریابی برای استقرار در دفتر مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی تبریز به شورا معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =