واحد مشهد رتبه سوم تولید علم در کشور شد

مدیرکل خدمات پژوهشی و تولید علم واحد مشهد از کسب رتبه سوم و ثبت بیش از چهار هزار مقاله بین‌المللی اعضای هیئت علمی این واحد در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، رحیم دبیری مدیرکل خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از کسب رتبه سوم و ثبت بیش از چهار هزار مقاله بین‌المللی اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دبیری با اشاره به اینکه در راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، نام واحد مشهد میان سه واحد برتر کشور نمایان شد و با تشریح اطلاعات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تاکنون اطلاعات علمی حدود صد نفر از اعضای هیات علمی واحد در سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است. بر اساس اطلاعات وارد شده تا کنون در مجموع بیش از ۴ هزار مقاله بین المللی از واحد مشهد ثبت شده که بیش از ۵۰ هزار بار به این مقالات استناد شده و ماحصل کار امتیاز ۸۶ به عنوان اچ ایندکس برای واحد مشهد بوده است.

دبیری از انتشار بیش از ۲۰۰ مقاله با مشارکت دانشمندان سایر کشورها (از جمله کانادا، آمریکا، چین، هند ، روسیه، آلمان ، برزیل، استرالیا و ...) خبر داد و افزود : در سال ۲۰۲۰ اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد حدود ۴۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات وارد شده در سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی‌، واحد مشهد با امتیاز اچ ایندکس ۸۶ در رتبه سوم کشور قرار گرفته است. واحد علوم تحقیقات با امتیاز اچ ایندکس ۱۲۱ و واحد نجف آباد با امتیاز اچ ایندکس ۸۷ به ترتیب رتبه های اول و دوم را کسب کرده‌اند. همچنین ۴ نفر از اعضای هیات علمی واحد مشهد بین ۱۵ نفر نخست این سامانه قرار گرفتند.

مدیرکل خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، نمایش توانمندی علمی و ظرفیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد فضای رقابت علمی پژوهشی بین واحدهای دانشگاهی و نیز تشکیل شبکه علمی به ‌عنوان یک شبکه فراسیستمی در دانشگاه آزاد اسلامی را از اهداف سامانه علم سنجی برشمرد.

دبیری در خصوص مزایای این سامانه گفت: فراهم سازی ابزارهای لازم برای شبکه‌سازی علمی، افزایش دقت و سرعت در رابطه با آمارها و گزارش‌های کیفیت و کمیت تولید علم، سهولت بررسی پرونده‌های پژوهشی ارتقا، سهولت شناسایی و انتخاب استاد راهنما براساس سوابق و زمینه‌های پژوهشی و سهولت شناسایی سرآمدان علمی در حوزه‌های موضوعی برای جلسات پیش دفاع متمرکز و هدایت طرح‌های کلان ازجمله مزایای سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

وی در پایان از اعضای هیئت علمی واحد مشهد خواست تا در اسرع وقت اطلاعات علمی خود را در سامانه ساجد در بخش (اطلاعات تکمیلی اعضای هیات علمی) وارد کنند. همچنین برای سهولت کار، چند فیلم آموزشی در این خصوص آماده شده است که اعضای هیئت علمی می‌توانند از مدیران پژوهشی دانشکده و یا مدیران گروه‌ها دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =