از سیل تغییرات روی نیمکت‌ها تا جا به جایی بازیکنان

فصل نقل و انتقالات در ایتالیا امسال بسیار داغ دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ اکثر تیم های بزرگ سری آ دست به تغییر در کادرفنی خود زده اند. همین تغییرات سبب شده است که مربیان جدید برای پیاده کردن تفکرات تاکتیکی خود به دنبال بازیکنان جدید باشند.

تابستان شلوغ روسونری

میلانی ها که پس از چند سال غیبت در لیگ قهرمانان اروپا بالاخره موفق شدند سهمیه این بازی ها را کسب کنند در پی تقویت تیم خود برای حضور موفق در فصل جدید هستند. میلانی ها تا به اینجا فعال ترین تیم لیگ ایتالیا در نقل و انتقالات بوده اند و قرارداد آلساندرو تونالی و توموری را که فصل گذشته به صورت قرضی از برشا و چلسی به این تیم پیوسته بودند را قطعی کردند و قرارداد زلاتان ابراهیموویچ را نیز تمدید کردند. روسونری در جذب بازیکن نیز خوب عمل کرده و مایک مایگنان دروازبان فصل گذشته لیل، اولیویه ژیرو مهاجم فرانسوی چلسی و اخیراً نیز فوده بالو توره، مدافع کناری و سنگالی فصل گذشته موناکو را به خدمت گرفته تا حضور پر قدرتی را در فصل آینده داشته باشد. میلانی ها که امسال نیز با سرمربی گری پیولی پای به مسابقات می گذارند بازیکنان تاثیرگذاری چون هاکان چالهان اوغلو و دوناروما را از دست داده اند که قطعا جای خالی آنها در این تیم احساس خواهد شد.

استارت قهرمان با مربی جدید

اینتر که فصل گذشته پس از یک دهه قهرمان سری آ شد دست به تغییر آنتونیو کونته سرمربی موفق خود زد و سیمونه اینزاگی سرمربی سابق لاتزیو را جایگزین او کرد. مهم ترین بازیکن اینتر که در نقل و انتقالات امسال از این تیم جدا شد اشرف حکیمی بود که اینتر را به مقصد پاریسن ژرمن ترک کرد اتفاقی که قطعا در طول فصل به نراتزوری ضربه خواهد زد. اینتری ها برای جانشینی او هکتور بیرین را زیر نظر دارند که اتفاقاً به توافقاتی نیز برای جذب او رسیده اند. همچنین اشلی یانگ بازیکن مورد علاقه کونته نیز با جدایی از اینتر به استون ویلا پیوست. آرتور ویدال دیگر بازیکن اینتر است که جدایی اش محتمل به نظر می رسد اینتری ها به دلیل دستمزد بالای ویدال از جدایی او استقبال می کنند. میلان اشکرینیار، مارسلو بروزویچ و لوتارو مارتینز دیگر بازیکنان اینتر هستند که پیشنهادات زیادی از تیم های بزرگ اروپا دارند اما نراتزوری قصد فروش آنها را ندارد. مدیران اینتر در این بین قرارداد کولاروف، دی آمبروزیو و رانوکیا را نیز تمدید کردند تا حداقل یک فصل دیگر آنها را با پیراهن اینتر ببینیم. مهم ترین خرید فصل اینتر را می توان هاکان چالهان اوغلو نامید که در این فصل لباس تیم آبی و مشکی شهر میلان را بر تن خواهد کرد.

بانوی پیر و جدایی مرد وفادار

مهم ترین اتفاق نقل و انتقالات این فصل برای هواداران یوونتوس جدایی بوفون و انتقال او به پارما، تیم دوران جوانی اش بود. آنها برای جایگزینی بوفون به دنبال جذب سالواتوره سیریگو دروازبان توینو هستند. یووه ای ها که فصل جدید را با سرمربی خاطره ساز خود یعنی ماسیمیلیانو آلگری آغاز خواهند کرد این روزها به سختی برای جذب لوکاتلی در تلاش هستند اما تا به حال توافقی را صورت نداده اند. بیانکونری برای تقویت خط حمله خود قرارداد موراتا را تمدید کرد و در تلاش برای انتقال قرضی گابریل ژسوس مهاجم منچستر سیتی است. آنها قرارداد کیلینی را تمدید کرده اند و فدریکو کیزا ستاره این تیم نیز پیشنهاداتی از بارسا و چلسی دارد اما یوونتوس هرگز نمیخواهد او را از دست بدهد.

بلند پروازی رم با آقای خاص

جذاب ترین نقل و انتقال سری آ بر روی نیمکت آ اس رم اتفاق افتاده است جایی که ژوزه مورینیو که سابقه حضور در اینتر و قهرمانی با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا را دارد به عنوان نفر اول کادرفنی گرگ ها انتخاب شده است. رم با هدایت مورینیو به دنبال تغییرات زیاد در تابستان است در همین راستا رابین اولسن دروازه بان ۳۱ ساله تیم ملی سوئد که پس از یک سال بازی در اورتون به آاس رم بازگشته بود به زودی راهی لیل فرانسه می شود. آنها روی پاتریسیو دروازبان تیم ملی پرتغال را به خدمت گرفته اند تا جانشین اولسن شود. همچنین پس از جنگیز اوندر و پائو لوپز، جاستین کلایورت نیز در آستانه انتقال به لیگ فرانسه قرار دارد و به احتمال زیاد به نیس خواهد پیوست. پس از مصدومیت شدید لئوناردو اسپیناتزولا از ناحیه تاندون آشیل و دوری حداقل 6 ماهه او از میادین، آاس رم به دنبال جایگزینی برای این فولبک 28 ساله است. الکس تلس، جدیدترین گزینه مطرح شده در لیست خرید جالوروسی است.
همچنین ژوزه مورینیو به جذب کورت زوما علاقه دارد و رم نیز به دنبال انجام این انتقال به صورت قرضی و با حق خرید است. گرانیت ژاکا، هافبک سوئیسی آرسنال نیز با آاس رم به توافق شخصی رسیده و جالوروسی به دنبال گرفتن تخفیف از باشگاه انگلیسی است. رامی بن سبعینی، مدافع چپ 27 ساله و الجزایری مونشن گلادباخ مورد توجه آاس رم قرار گرفته است و باید ببینیم این انتقال نهایی می شود یا خیر.

ناپولی در فکر حفظ ستاره ها

ناپولی هم فصل جدید را با سرمربی جدید آغاز خواهد کرد. لوچانو اسپالتی سرمربی این فصل ناپلی ها پیش از اینکه به دنبال خرید بازیکن باشد در فکر حفظ ستاره های تیمش است و از مدیران ناپولی خواسته است باکویوکو و اینسنیه و دیگر ستاره های تیمش را حفظ کنند. همچنین جیووانی دی لورنتزو، دفاع راست ایتالیایی و 27 ساله ناپولی برای تمدید قرارداد با این تیم به توافق رسیده است. ناپولی در این بین شانسش را برای جذب امرسون پالمیری از چلسی و السید هوسای بازیکن فصل گذشته لاتزیو امتحان خواهد کرد.

لاتزیو و جدایی باسابقه ها

عقاب ها نیز که پس از جدایی سیمونه اینزاگی به سراغ مائوریتسیو ساری رفته‌اند فعالیت نسبتاً خوبی را در نقل و انتقالات داشته اند. آنها فیلیپه آندرسون از وستهم و لوکا رومرو از مایورکا را به خدمت گرفته اند. سناد لولیچ کاپیتان با سابقه لاتزیو، جدایی خود از این باشگاه را تایید کرد. این بازیکن ۳۵ ساله و بوسنیایی سال ۲۰۱۱ از یانگ بویز به لاتزیو پیوست و ۱۰ سال برای عقاب ها به میدان رفت. مارکو پارولو پس از ۷ سال بازی در لاتزیو به فعالیت خود در این باشگاه خاتمه داد. همچنین لوییس آلبرتو هافبک اسپانیایی لاتزیو که تا سال ۲۰۲۵ با این تیم قرارداد دارد در تمرینات این تیم حاضر نشده است لاتزیو برای جدایی او حداقل ۴۰ میلیون یورو میخواهد.

انتهای پیام/

گزارش از مجتبی احسانی

کد خبر: 1103661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =