بارسلونا فعال‌ترین تیم در بازار تابستانی

فصل نقل و انتقالات در لالیگا اسپانیا همچنان جذاب دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ بارسلونا با بازگشت خوان لاپورتا چندین بازیکن خوب را جذب کرده است تا حضور پرقدرتی را در فصل جدید داشته باشد. در مقابل رئال مادرید به جز داوید آلابا هنوز نتوانسته خرید بزرگی داشته باشد و سرخیو راموس کاپیتان خود را نیز از دست داده است.

انقلاب لاپورتا

پس از دوران ضعیف بارتومئو و خریدهای گران قیمت او مانند پیانیچ ، کوتینیو ، دمبله ، گریزمن که هیچ کدام نتوانستند برای بارسلونا ثمربخش بخش باشند و احتمال جدایی آنها نیز زیاد است لاپورتا به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در این تیم است و در همین راستا فعالیت‌هایی را نیز در بازار نقل و انتقالات انجام داده است که مهم ترین آنها تلاش فراوان برای تمدید با فوق ستاره آرژانتینی تیمش یعنی لیونل مسی است. معاوضه آنتوان گریزمان با سائول نیگز نیز در مرحله پیشرفته ای قرار دارد و امکان به وقوع پیوستن آن بالاست. بارسایی ها پیش از این سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا را از منچسترسیتی، ممنفیس دپای را از لیون و امرسون رویال را از رئال بتیس به خدمت گرفته بودند آنها یوسف دمیر، مهاجم اتریشی و ۱۸ ساله راپید وین را نیز با عقد قراردادی قرضی خریده اند.
بلوگرانا در ادامه فروش بازیکنان نیز مونچو رودریگز، هافبک ۲۱ ساله و اسپانیایی خود را در انتقالی دائمی راهی گرانادا کردند. سرجینیو دست، سرجی روبرتو و امرسون رویال سه مدافع راست بارسلونا مورد توجه بایرن مونیخ قرار گرفته اند و احتمالا یکی از آنها راهی آلمان شود. رافائل بنیتس، کلمنت لنگلت را برای رهبری کردن خط دفاع اورتون می خواهد و جونیور فیرپو، دفاع چپ ۲۴ ساله و اسپانیایی بارسلونا با قراردادی چهار ساله به لیدز یونایتد پیوسته است.

جدایی کاپیتان پس از ۱۶ سال

تصور رئال مادرید بدون سرخیو راموس برای دوست داران فوتبال به خصوص هواداران رئال بسیار سخت خواهد بود اما مسیر راموس و رئال بالاخره پس از ۱۶ سال از هم جدا شد و کاپیتان وفادار کهکشانی‌ها فصل جدید در پاریسن ژرمن توپ خواهد زد. با آمدن کارلو آنچلوتی انتظار می‌رفت رئال فعالیت خوبی در نقل و انتقالات داشته باشد اما همچنان خبری از خرید آنچنانی توسط پرز نیست و به نظر می‌رسد امسال هم سیاست چند سال اخیر خود را در پیش خواهد گرفت. دیگر مدافع رئال مادرید که احتمال جدایی او و پیوستنش به منچستر یونایتد وجود دارد رافائل واران است که تصمیم گرفته به دوران ده ساله حضور خود در رئال خاتمه دهد. رئالی‌ها تا کنون تنها یک خرید نامدار داشته اند و آن داوید آلابا بوده که با قراردادی آزاد از بایرن مونیخ به جمع کهکشانی‌ها پیوسته است. دنی سبایوس هافبک رئالی‌ها، لوکا یوویچ مهاجم این تیم، گرت بیل و اودگارد که سال گذشته قرض داده شده بودند نیز به رئال برگشته اند. کهکشانی همچنین قرارداد ناچو را تمدید کرده اند.
مهم‌ترین و پر سر و صدا ترین اتفاق نقل و انتقالات که می‌تواند هواداران رئال را راضی کند حضور کیلیان امباپه یا هالند است حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم پرز بالاخره دست به خرید بزرگ می زند یا خیر.

تابستان آرام قهرمان

اتلتیکو مادرید مانند همیشه در نقل و انتقالات آرام و چراغ خاموش حرکت می کند و در پی فرصتی برای جذب ستارگان فوتبال اروپا است. آنها هم اکنون در تلاش برای معاوضه سائول نیگز با آنتوان گریزمان هستند و بر سر مسائل مالی با بارسلونا مذاکره می کنند. پیش از این هم  آنها رودریگو دی پل از اودینزه و مارکوس پائولو، مهاجم ۲۰ ساله برزیلی را به خدمت گرفته بودند.
اتلیتکو برخی از بازیکن ناموفق خود را برای فروش قرارداده است. یکی از این بازیکنان ویتولو بود پس از یک فصل نه چندان خوب در اتلتیکو مادرید، راهی ختافه شد. موسی دمبله و لوکاس توریرا هم با پایان قراردادهای قرضی شان راهی تیم های شان شدند.

سویای بی سر و صدا

سویایی‌ها که امسال را هم با خوان لوپتگی سپری خواهند کرد به مانند همیشه بی سر و صدا بوده و در آرامش یه دنبال تقویت تیم خود هستند. در همین راستا قرارداد خسوس ناواس را تمدید کردند و مارکو دمیتروویچ، دروازه بان ملی پوش صرب ایبار را به خدمت گرفتند. ژول کونده، مدافع ۲۲ ساله سویا و تیم ملی فرانسه با توجه به کیفیتی که طی فصول گذشته از خود نشان داده، توجه بزرگ ترین باشگاه های دنیا را جلب کرده است و دوست دارد در آینده به تیمی بزرگ برود. او هم اکنون تاتنهام را به عنوان مشتری پر و پا قرص خود میبیند که هنوز توافقی را با آنها نداشته است. همچنین توماس واتسلیک، دروازه بان تیم ملی جمهوری چک پس از اتمام قراردادش با سویا، به صورت آزاد به المپیاکوس پیوست. الکس ویدال، دفاع راست اسپانیایی و ۳۱ ساله سویا برای فسخ قرارداد با این تیم به توافق رسیده است و اکنون بازیکن آزاد است.

انتهای پیام/

گزارش از مجتبی احسانی

کد خبر: 1103787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =