عالمیان در قد و قواره المپیک نبود

نیما عالمیان با شکست چهار بر یک برابر نماینده بریتانیا از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در روز اول رقابتهای المپیک، نماینده تنیس روی میز کشورمان در دور اول به مصاف نماینده بریتانیا رفت و با شکست برابر حریف خود از دور رقابتها حذف شد. عالمیان که در ابتدای بازی به دلیل مورد قبول نبودن سرویس‌هایش از نظر داور تمرکز خود را از دست داد و ۳ ست ابتدایی را واگذار کرد، در مجموع ۴ بر ۱ برابر نماینده بریتانیا مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

شاید بتوان عجز یک المپین، که از قضا لژیونر نیز به شمار میرود، در زدن یک سرویس سالم را با خوش باوری به حساب ناداوری و غرض ورزی داور منظور کرد و همچنین عملکرد فنی ضعیف او را به سطح بالای مسابقات المپیک و رقابت فشرده ورزشکاران ربط داد، اما مسئله غیرقابل درک این است که عالمیان به هیچ وجه از لحاظ روحی و روانی آماده حضور در چنین میدان بزرگی نبود. متاسفانه در طول مسابقه حرکاتی را شاهد بودیم که به نظر میرسید نماینده ایران، میدان المپیک را با مسابقات درون خانوادگی اشتباه گرفته است.

علاوه بر پرتاب کردن راکت و گرفتن اخطار از داور مسابقه، عالمیان که توان رقابت با حریف را نداشت به زدن سرویس های تمسخرآمیز روی آورد. عالمیان قصد داشت که با این حرکات خود را قربانی اتفاقات داوری نشان دهد و باخت خود را بیش از عملکرد فنی ضعیف خود، متوجه داور مسابقه سازد. متاسفانه این بهانه تراشی ها و این نمایش های تمسخرآمیز مدتهاست که نخ نما شده، به گونه ای که حتی کمتر شاهد چنین اداها و رفتارهایی در مسابقات محلی هستیم، چه برسد به آوردگاه المپیک.

 حضور در المپیک پیش از سطح فنی بالا، نیازمند روح بزرگ و کاراکتر برنده است. یک المپین به عنوان نماینده ای از یک ملت، باید توانایی کنترل احساسات خود در شرایط سخت و دشوار را داشته باشد و از رفتارهای غیر حرفه ای و لجبازی های کودکانه پرهیز کند. متاسفانه در طول این مسابقه نه سطح فنی بالایی از نماینده ایران دیدیم و نه شاهد رفتاری در حد و اندازه های یک کاراکتر قهرمان بودیم.

انتهای پیام/

گزارش از محمدمعین ملکی

کد خبر: 1104215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      یه ذره هم بهش حق بدین