اعلام آمادگی ۷۳ کشور برای حضور در مراسم تحلیف

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز،‌سید نظام الدین موسوی روز دوشنبه در نشست خبری درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری گفت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری فردا سه شنبه ۱۲ مردادماه با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می شود و مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهور نیز در ۱۴ مردادماه برگزار خواهد شد. در ادامه رای اعتماد مجلس به کابینه معرفی شده رئیس جمهور در دستور کار است و بعد از آن دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۱۲ مرداد؛ مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری

مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب صبح فردا روز سه شنبه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. عصر روز پنج شنبه هم مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

شورای نگهبان نیز امروز اعلام کرد که اعتبارنامه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب توسط اعضای این شورای امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است

رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه گذشته موفق شد با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای معادل ۶۲/۱۷ درصد کل آرای ماخوذه، سه رقیب خود را شکست دهد و به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =