سیستم نفتی کشور معیوب و نیازمند اصلاح است/ وزیر جدید باید جلوی خام فروشی را بگیرد

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت آینده باید تغییرات اساسی در ساختار وزارت نفت ایجاد کند زیرا سیستم نفتی ما معیوب است و نیازمند تغییر و تدبیر دارد.

قاسم ساعدی؛ نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه آقای رییسی با انتخاب وزرای خوب باید امیدواری را در دل مردم بیشتر کند افزود: وزرای انتخابی دولت جدید باید متعهد بوده و خدمتگذار مردم و از نیروهای جهادی باشند.

ساعدی عنوان کرد: انتظار ما از رییس جمهور جدید این است که اولویت انتخاب کابینه دولت؛ جوانگرایی باشد و از افراد پیر که در پیچ و خم های مدیریتی ناتوان ماندند استفاده نکند.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که اقتصاد کشور بر پایه نفت است لذا وزیر نفت باید کارآمد، متخصص، مرتبط با مجموعه بوده و با بایدها و نبایدهای نفت آشنا و آگاهی های کامل را داشته باشد.

وی گفت: وزیر نفت آینده باید حسن روابط را با کشورهای همسایه و منطقه حفظ کند و با دید اقتصاد سیاسی داشته باشد تا بتواند اقتصاد کشور را نجات دهد در این صورت است که میتوانیم اقتصاد کشور را نجات دهیم از طرفی استفاده از نیروهای بومی در حوزه نفت نیز از انتظارات مردم بومی منطقه نفت خیز است.

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نفت آینده باید تغییرات اساسی در ساختار وزارت نفت ایجاد کند زیرا سیستم نفتی ما معیوب است و نیازمند تغییر و تدبیر دارد.

ساعدی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروها باید از دیگر اولویت های وزیر نفت باشد بیان کرد: جلوگیری از فروش نفت خام  و توسعه صنایع پایین دستی در حوزه نفت باید مورد توجه قرار گیرد به جای اینکه خام فروشی کنیم میتوانیم با تبدیل آن به چندین محصول جدید در صادرات پیشران باشیم که در این صورت علاوه بر ایجاد اشتغال، نرخ بیکاری در منطقه محروم تیز کاهش خواهد یافت.

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه پتروشیمی حرفی برای گفتن در منطقه داریم ولی به دلیل برنامه ریزی بد و سومدیریت های دولت طی سال های اخیر نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که وزیر نفت آینده باید توسعه پتروشیمی ها در کشور باید سرعت گیرد.

کد خبر: 1105421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =