نخستین مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد افتتاح شد

مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ظهر دوشنبه 11 مردادماه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در واحد مشهد افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سعید خیاط مقدم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در آیین افتتاحیه این مرکز گفت: در حال حاضر در واحد مشهد و واحدهای استان اسناد زیادی داریم و مفاخر زیادی هم در حال بازنشستگی هستند. محصولات ارزشمند زیادی تولید شده اند که در جایی نگهداری نشده اند و به فراموشی سپرده می شوند. لذا در هیئت رئیسه دانشگاه تصمیم بر این شد که مرکزی برای نگهداری اسناد و مفاخر راه اندازی شود. 

خیاط مقدم افزود : مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور افتتاح می شود که در زمینه راه اندازی این مجموعه، از مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دانشگاه فردوسی و حوزه کتابخانه‌های دانشگاه کمک گرفتیم. در این مرکز در کنار نگهداری اسناد و مفاخر، تاریخ شفاهی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز به تصویر خواهیم کشید.

 مسئول امور کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز گفت: آثار برجسته اساتید و کارکنان دانشگاه در بخش مفاخر این مرکز نگهداری می‌شوند. اسناد املاک دانشگاه، اسناد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در بخش اسناد مرکزنگهداری می‌شوند. کلیه تولیدات دانشگاه از ابتدای تاسیس، وسایل شخصی اساتید برجسته دانشگاه و هدایا و کتاب های ارزشمند اساتید در بخش موزه ها نگهداری می شوند. 

علیرضا غفوری افزود : به زودی سایت جامعی از این مرکز راه اندازی خواهیم کرد و آرشیو الکترونیکی کاملی از مرکز در اختیار علاقه مندان  قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =