سناریوی ادامه دار خودکشی افسران پلیس آمریکا

اداره پلیس منطقه کلمبیا خودکشی دو افسر پلیس که در روز حمله به کنگره آمریکا حضور داشتند را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، پلیس منطقه کلمبیا از پیدا شدن اجساد دو افسر پلیس که در اعتراضات ۶  ژانویه در کنگره آمریکا برای برقراری امنیت حضور داشتند، خبر داد.

اداره پلیس منطقه کلمبیا اعلام کرد: بنظر می‌رسد این دو افسر خودکشی کرده باشند. با پیدا شدن اجساد آنها در منازلشان، تعداد خودکشی‌ افسرانی که روز حمله به کنگره در آنجا حضور داشتند، به چهار نفر رسید.

هیو کارو، سخنگوی اداره پلیس کلمبیا در بیانیه‌ای گفت: گونتر هاشیدا، جسد افسر پلیس متروپولیتن روز پنجشنبه در خانه خود پیدا شد. هاشیدا در مه ۲۰۰۳ به بخش پلیس متروپولیتن کلمبیا پیوسته بود.

سخنگوی اداره پلیس کلمبیا گفت: جسد یکی دیگر از افسران بنام کایل دفریتاگ هم در منزلش پیدا شد. او در ۶ ژانویه از سوی مجلس نمایندگان درباره حمله به کنگره  مورد بازخواست قرار گرفت. او از نوامبر ۲۰۱۶ در اداره پلیس بود. به گفته کارو،  علت مرگ دفریتاگ نیز خودکشی بوده است.

جفری اسمیت و هوارد لیبنگود نیز دو افسری بودند که بعد از اینکه از سوی کنگره درباره اعتراضات۶ ژانویه و حمله به کنگره مورد بازخواست قرار گرفتند، خودکشی کردند.

صدها نفر از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در تلاشی ناموفق برای جلوگیری از تایید کنگره در پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، در انتخابات به ساختمان کنگره حمله کردند.

چندی پیش، اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمله به کنگره آمریکا پس از انتخابات سال گذشته در این کشور از سوی کمیته منتخب برگزار شد.

یک عضو جمهوری‌خواه حاضر در این کمیته منتخب نیز در ابتدای جلسه بر لزوم پوشش و تحقیق درباره آنچه به واقع در این حملات اتفاق افتاد، تأکید کرد و گفت: باید متوجه شویم چه اتفاقی افتاد. همچنین باید بدانیم در هر لحظه این حملات درون کاخ سفید چه اتفاقاتی افتاد، تمام تماس‌ها، مکالمات، تمام دیدارهای قبل و بعد از این حملات باید بررسی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =