سامسونگ تراشه ساز برتر جهان شد

شرکت سامسونگ با بدست آوردن سود بسیار از تولید و فروش نیمه هادی در جهان توانست رتبه نخست این بازار را از اینتل بگیرد و برترین تراشه ساز جهان بشود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از سام موبایل؛ بخش تراشه سازی برای شرکت سامسونگ یک سودآوری واقعی است. این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ سودهای بی سابقه‌ای را به دلیل عملکرد فوق العاده در این بخش بدست آورد. افزایش تقاضا برای محصولات نیمه هادی سامسونگ باعث شد تا بار دیگر این شرکت اینتل را پشت سر بگذارد و برترین تراشه ساز جهان شود.

بیشتر بخوانید

نمایشگر ۱۰۰۰ اینچی سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ برای اولین بار چهار سال پیش و در سال ۲۰۱۷ توانست اینتل را پشت سر گذاشته و جایگاه برتر را از آن خود کند. با این حال، اینتل توانست در سال ۲۰۱۹ دوباره پیشتاز بازار تراشه سازی شود. اما تقاضای شدید که پس از همه گیری کرونا و کمبود تراشه در جهان ایجاد شد، بار دیگر سامسونگ را به رتبه اول رساند.

سامسونگ با پشت سر گذاشتن اینتل، تراشه ساز برتر جهان شد

وقتی سامسونگ در سال ۲۰۱۷ به بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل شد، موفقیتی بسیار بزرگ برای این شرکت بود. این امر به یگانگی ۲۴ ساله اینتل در بازار تراشه سازی پایان داده بود. سامسونگ با فروش مجدد اینتل، بار دیگر در سال ۲۰۱۸ شتاب خود را حفظ کرد. با این حال، به دلیل عرضه بیش از حد حافظه در بازار در اواخر سال ۲۰۱۸ و آغاز سال ۲۰۱۹، درآمدهای بخش نیمه هادی‌ها ضربه خورد. از آنجا که اینتل در بازار حافظه نیست، تحت تأثیر قرار نگرفت. این به اینتل اجازه داد تا پایان سال ۲۰۱۹ جایگاه برتر را دوباره از آن خود کرد.

اکنون و در سال ۲۰۲۱ سامسونگ از نظر درآمد به برترین تراشه ساز جهان تبدیل شده است. درآمد بخش نیمه هادی این شرکت به ۱۹.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید و در آمد اینتل نیز ۱۹.۶ میلیارد دلار بود. تراشه‌های حافظه بار دیگر سامسونگ را به بالاترین سطح رسانده، زیرا کمبود عرضه بار دیگر قیمت‌ها را افزایش داده است.

سامسونگ با پشت سر گذاشتن اینتل، تراشه ساز برتر جهان شد

افزایش تقاضای مداوم برای تراشه‌های حافظه احتمالاً ادامه خواهد داشت، بنابراین سامسونگ مدتی در جایگاه نخست باقی خواهد ماند. با این حال، با ورود اینتل به تجارت تراشه و پیروزی بر مشتریان سامسونگ مانند کوالکام، ممکن است طولی نکشد که دوباره راه خود را برای بازگشت به رتیه نخست باز کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =