رشد ۵۰۰ درصدی جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در سال گذشته با یک رشد ۵۰۰ درصدی ۲۰ هزار دانشجوی غیرایرانی با محوریت عراق و افغانستان جذب کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نوزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به ریاست علاء الدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا در واحد خرم آباد برگزار شد.

بروجردی در این جلسه واکسیناسیون سراسری اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی علیه بیماری کرونا را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: همه وظیفه داریم در حیطه مسئولیت خود در امر مبارزه ملی با ویروس کرونا سهیم باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برنامه و بودجه در سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید سیاست های افزایش درآمدهای غیر شهریه ای از طریق اقتصاد دانش بنیان، فعالیت های پژوهشی و ... را مد نظر قرار دهند.  

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه بین الملل به طور جدی به دنبال جذب و افزایش دانشجویان غیرایرانی هستیم. در سال گذشته با یک رشد ۵۰۰ درصدی ۲۰ هزار دانشجوی غیرایرانی با محوریت عراق و افغانستان جذب کرده ایم که این موضوع از نظر مباحث مالی، الهام بخشی و تأثیرگذاری بسیار مهم است.

 بروجردی با بیان اینکه از مجموع ۵ میلیون دانشجوی خارجی در دنیا، بیش از یک میلیون نفر در دانشگاه های آمریکا مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشگاه های آمریکایی از دو کشور همسایه ایران یعنی عراق و افغانستان، سالانه ۴ تا ۵ هزار جوان را بورسیه می کنند. این دانشجویان پس از تحصیل در آمریکا به حافظان منافع این کشور تبدیل می شوند.

وی تأکید کرد: در همین راستا به دنبال گسترش واحدهای برون مرزی و جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی هستیم که مجوز آن در استان لرستان برای شهرستان خرم آباد از طرف وزارت علوم صادر و اقدامات مورد نیاز  برای شهرستان بروجرد هم در حال انجام است.

 بروجردی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید تأثیر مثبت روی دانشجویان غیرایرانی داشته باشد، گفت: این دانشجویان باید در آینده سفرای جمهوری اسلامی ایران باشند. به همین جهت نحوه برخورد با آنها بسیار مهم است و ما نیز با حساسیت خوابگاه ها، برنامه های فرهنگی و ... آنها را رصد می کنیم.

وی در ادامه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را رضایت بخش دانست و افزود: رشد درآمدهای این دانشگاه نسبت به سال قبل قابل توجه و منابع درآمدی پیش بینی شده تحقق یافته است. میزان زیان دهی صفر و توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده است. 

در ادامه این جلسه، فیروز امیری رئیس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گزارشی از وضعیت آموزش عالی در این استان ارائه کرد و گفت: از مجموع ۶۵ واحد آموزش عالی در استان لرستان ۱۲ واحد مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است که بین ۳۳ تا ۳۵ درصد از دانشجویان استان در این واحدها مشغول به تحصیل هستند. 

در پایان این جلسه،  دفتر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =