آمریکا در حال تجارت با بحران یمن است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت، آمریکا در حال تجارت با بحران یمن برای عقد قراردادهای ویژه با برخی کشورهای ائتلاف متجاوز است و این کشور در پشت پرده رنج مردم یمن قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه) در توییتی به انتقاد از آمریکا پرداخت.

وی نوشت: آمریکا در پشت‌پرده  درد و رنج ماست و بالاتر از آن با این موضوع (جنگ یمن) در حال تجارت است و از آن به عنوان پوششی برای اعمال فشار بر برخی کشورهای ائتلاف متجاوز استفاده می‌کند نه برای توقف جنگ بلکه با هدف باج‌خواهی و  عقد قردادهای ویژه. واشنگتن از  فریب  و مخفی کردن حقیقت با دروغ درست بردارد و مخالفان داخلی ما نیز به صلح حقیقی روی آورند تا جلوی خونریزی گرفته و امنیت همه تأمین شود.

چندی پیش، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله گفت، تا زمانی که جنگ بین طرفهای یمنی باشد، آمریکاییها خواستار ادامه جنگ هستند و نگرانی آنان درباره مأرب، بیانگر اهمیت این استان است. وی ضمن اشاره به مداخلات آمریکا در یمن گفت، محمد عبدالسلام ادامه داد: «آمریکا برای این کار عربستان سعودی و امارات را با خود آورد و سعی کرد القاعده و داعش را [در یمن] فعال کند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1108267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =