جذب بیش از ۲۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب بیش از ۲۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با حضور علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بروجردی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد ظرفیت آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده، گفت: این دانشگاه شجره طیبه ای است که با حمایت و کمک حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شده و در حال حاضر دارای 355 واحد دانشگاهی در خارج و 4 واحد برون مرزی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای انگلستان، افغانستان، امارات متحده عربی و لبنان دارای واحد دانشگاهی است، اظهار داشت: در برخی از کشورها نیز به زودی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دانشگاهی تأسیس می کند.

وی از رشد 500 درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این دانشگاه در سال گذشته موفق به جذب 20 هزار دانشجوی غیرایرانی شد که باید این رقم افزایش پیدا کند.

بروجردی با تأکید بر تکریم دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید تحصیل را برای آنان تسهیل و هموار کنیم و دانشگاه هایی به زبان دانشجویان در نزدیکی کشورشان ایجاد و تأسیس کنیم.

وی به ظرفیت های بالقوه پذیرش دانشجوی غیرایرانی از کشورهای هند، پاکستان، کشمیر و بنگلادش اشاره و تصریح کرد: نباید پذیرش دانشجو محدود به کشورهای همسایه شود، ظرفیت بسیار عظیمی در کشورهای مختلف وجود دارد که باید از آنها بهره بگیریم.

بروجردی پس از پایان جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، از امکانات آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی، خوابگاهی، مراکز رشد و سرای نوآوری و ... این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

وی همچنین پیش از جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =