آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری‌های تحقیقاتی با نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه همکاری‌های پژوهشی و تحقیقاتی با سایر نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، پیام نجفی در مراسم گرامیداشت هشتمین سال تأسیس شرکت معیار دانش پارس مستقر در پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: شرکت معیار دانش پارس که با پشتوانه دانش فنی و تجربی جمعی از مجرب‌ترین محققان و پژوهشگران جوان کشور در زمینه ارتقای سطح کیفیت و تعالی صنایع کشور فعالیت دارند، در سطح ملی شناخته شده و باعث افتخار مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است.

وی بیان کرد: ظرفیت و توانمندی‌های این مجموعه در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و دارا بودن امکانات و تجهیزات مدرن و قابل قبول برای این فعالیت‌ها در کنار سایر آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه را برای مشارکت با سایر نهادها و شرکت‌های دیگر در راستای استانداردسازی آزمایشگاه‌ها، انجام آزمایش‌های تخصصی و ایجاد شرکت‌های مشترک فراهم کرده است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ویژگی خاص این شرکت تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد شرکت معیار دانش پارس، فعالیت در زمینه تولید مواد مرجع گواهی شده یا CRM است که می‌تواند در شتاب رشد کیفی و کسب استانداردهای جهانی توسط این شرکتِ همکار دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر باشد.

نجفی افزود: یکی از اتفاقات و آثار خوبی که در خلال همکاری شرکت معیار دانش پارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان رخ داد، جذب تعداد قابل توجهی دانشجو از رشته‌هایی مثل شیمی و حسابداری در قالب طرح پویش توسط این شرکت بود که اخیرا تعدادی از این دانشجویان توسط این شرکت جذب و استخدام شده و تعدادی نیز در حال گذراندن دورۀ مهارت آموزی هستند.

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاه و شرکت معیار دانش پارس در راستای توسعه تکنولوژی تولید CRM شد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مشتاق است که در حوزه‌هایی همانند وضعیت محیط زیست، کیفیت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، سلامت غذایی و برندسازی در این زمینه با سایر استان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی همکاری کند.

شرکت دانش بنیان معیار دانش پارس از سال ۱۳۹۲ در پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان فعالیت خود را آغاز نموده است. در این مجموعه سیستم مدیریت آزمایشگاه بر اساس استاندارد بین المللی ISO/IEC17025 شکل یافته است و کلیه آزمون‌ها بر اساس استانداردهای معتبر ملی و بین‌المللی نظیرISIRI,JIS,BSI,ISO  و انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم، محمدمهدی نبی رئیس هیئت مدیره این شرکت، با بیان فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردها، بیلان کاری و مالی، به ارائه راهکارهایی در جهت ارتقای همکاری‌ها با دانشگاه و افزایش راندمان تحقیقاتی و مالی پرداخت. وی هم‌چنین برخی از خدمات آزمایشی شرکت معیار دانش پارس را در قالب آزمایشگاه طیف‌سنجی نشر اتمی (ICP)، آزمایشگاه جذب اتمی (AAS آزمایشگاه کروماتوگرافی و آزمایشگاه شیمی تشریح کرد.

کسب عناوینی از جمله استانداردترین و ایمن‌ترین آزمایشگاه در جشنواره فرهیختگان سال 1394، اولین و تنها آزمایشگاه مرجع و همکار جهت انجام آزمون‌های تجزیه دستگاهی پیشرفته بر روی فرآورده‌های مختلف در استان اصفهان، اولین و تنها آزمایشگاه مرجع و همکار جهت انجام آزمون‌های تجزیه دستگاهی پیشرفته بر روی فرآورده‌های مختلف بین دانشگاه های دولتی و غیردولتی بخشی از افتخارات این آزمایشگاه تحقیقاتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =