جبهه پنجشیر: دولت جدید افغانستان غیرقانونی است

جبهه پنجشیر به رهبری احمد مسعود، رحمت‌الله نبیل و عطامحمد نور از جمله افرادی هستند که به تشکیل دولت جدید افغانستان واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، طالبان پس از نزدیک به یک ماه از ورود به کابل، دولت موقت خود را اعلام کرد، دولتی که واکنش‌ طیف‌های مختلف افغانستان را برانگیخته است.

جبهه پنجشیر به رهبری احمد مسعود، رحمت‌الله نبیل، عطامحمد نور از جمله افرادی بودند که تاکنون به تشکیل دولت جدید افغانستان واکنش نشان دادند.

جبهه پنجشیر اعلام کابینه دولت جدید را غیرقانونی و نماد بارز دشمنی با مردم افغانستان خوانده است.

این جبهه از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواسته است که از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری کنند.

جبهه پنجشیر در ادامه اعلام کرد که به‌زودی و پس از مشورت با شخصیت‌های سیاسی و کادرهای تخصصی، ساختار حکومت انتقالی مردم‌سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.

رحمت‌الله نبیل نیز در فیسبوک خود نوشته است که «این کابینه نیست، مدرسه حقانیه در اکوره ختک است».

عطامحمد نور نیز نوشته است که‌ حکومت طالبان در هیچ جای قانون اساسی کشور جایگاه ندارد و فاقد تخصص‌گرایی محض است.

نور حکومت طالبان را تک قومی و غیرتخصصی عنوان کرده و پرسشی را این گونه مطرح کرده است: مگر ممکن است ده‌ها ادارات تخصصی و حرفوی را با کسانی مدیریت کنیم که سطح  درک آنها از حکومت‌داری، توسل به مبانی حکومت‌داری قرون وسطایی باشد؟

وی تاکید کرده است: به‌زودی در هم‌سویی با سایر رهبران سیاسی، دیدگاه جدید خویش را در مورد ساختارشکنی سیاسی و جغرافیایی اعلام می‌کنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1110135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =