واردات خودرو موجب کاهش قیمت نمی‌شود

کارشناس بازار خودرو گفت: ۹۰ درصد خودروهای بازار کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان هستند پس در نتیجه آمدن یک خودروی ۱ میلیاردی قیمت خودروی زیر ۵۰۰ میلیون کم نخواهد شد.

بابک صدرایی؛ کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص مصوبه کمیسین صنایع و معادن مجلس مبنی بر رفع ممنوعیت واردات خودرو گفت: خودروی خارجی که وارد کشور شود با شرایط اقتصادی موجود، عوارض گمرک و  بالا بودن نرخ ارز، حداقل قیمت ۱ میلیارد تومان خواهد بود.

وی عنوان کرد: ۹۰ درصد خودروهای بازار کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان هستند پس در نتیجه آمدن یک خودروی ۱ میلیاردی تاثیری بر قیمت خودروی زیر ۵۰۰ میلیون نخواهد داشت.

وی بیان کرد: جنبه روانی چنین اخباری شاید تاثیری بر بازار داشته باشد ولی این تاثیر نیز کوتاه مدت خواهد شد زیرا عموم جامعه این تصور را دارند که فردای روزی که واردات خودرو آزاد شود همه نمایشگاه ها و بازار مملو از خودروی خارجی میشود که این رقم میتواند بر بازار خودروهای داخلی نیز تاثیر بگذارد درحالیکه چنین موضوعی مطرح نیست.

صدرایی خاطرنشان کرد: با چنین قوانین و وضعیت موجود در بازار ارز و شرط و شروطی که برای واردات گذاشته اند قطعا تعداد اندکی خودرو وارد خواهد شد البته به این شرط که نمایندگان مجلس در صحن علنی نیز با آن موافقت کنند.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: با توجه به اینکه از اواخر شهریور ماه دور جدید مذاکرات هسته ای شروع میشود به نظر میرسد بازار دچار نوسان شده و خریداران تا نهایی شدن مذاکرات دست نگهدارند.

بر اساس این گزارش؛ پس از ایراد شورای نگهبان به ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو، مبنی بر واردات محصولات هیبریدی با تعرفه صفر و مغایر خواندن آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کمیسیون صنایع ماده مذکور را با اصلاحاتی در چارچوب «آزادسازی مشروط واردات» سرانجام تأیید کرد. بر این اساس، هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به واردات خودرو در قالب یکی از دو روش «در ازای صادرات کالا» یا «واردات بدون انتقال ارز» اقدام کند.

پایان پیام/

کد خبر: 1110161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانم ارزوست IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      2 0
      دزدها نمی گذارند خودرو با قیمت جهانی وارد ایران شود وبه دست ملت برسد