دانشگاه در زمینه هوشمندسازی شهر با شهرداری همکاری خواهد کرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که از هیچ کمکی برای هوشمندسازی شهر دریغ نمی‌کنیم، گفت: طرح‌هایی در زمینه طرح جامع مبلمان شهری، تبلیغات محیطی، سرای نوآوری پسماند، تابلوهای تبلیغاتی شهر، بازآفرینی محله‌های شهری و ساماندهی کیوسک‌های سطح شهر به شهرداری ارائه کرده‌ایم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست مشترک رییس و اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی و سرپرست شهرداری کلانشهر اراک با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاداسلامی اراک در راستای تعامل هرچه بیشتر دانشگاه  با شورای اسلامی شهر و تبیین سیاست ها و هدف گذاری های مشترک و مشارکت متقابل با توجه به پتانسیل های علمی، پژوهشی و فرهنگی در سالن کنفرانس ساختمان ستاد مرکزی بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی  دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزارشد.

حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در ابتدای نشست ضمن خوش آمدگویی و تبریک به منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک، گفت: شاخص‌هایی که برای شهر اسلامی مورد نظر است شامل وحدت که تجلی توحید است و برای تجلی توحید نیز باید وحدت در طبیعت، وحدت در جامعه و وحدت در امور مختلف را داشته باشیم.

کلانتری افزود: وحدت در کثرت و کثرت در وحدت بر آن تاکید شده و بهترین مناسبت وحدت حج که نمونه کثرت در وحدت است در اسلام وجود دارد.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های شهرهای اسلامی را عبادت و عبودیت دانست و بیان کرد: حسینیه و مساجد نمادی از عبادت است، همچنین پایداری که ترکیبی چند ارزشی از موضوعات مختلف است که باید در شهر مورد نظر قرار بگیرد و تسبیح یعنی حمد الهی از دیگر شاخصه های شهر اسلامی است.

کلانتری ادامه داد: ذکر و نذر، تقوا و زیبایی و امنیت باید در شهر اسلامی مورد توجه قرار بگیرد و عدالت فضایی نیز باید رعایت شود که تمام اینها در آرمان شهر مهدوی که در کشور ما به آن توجه شده را می توان دید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: در طول تاریخ ۵ آرمان شهر داشتیم شامل آرمان شهراسطوره ای، ادبی، ایدئولوژی، مهدوی، فلسفی که از زمان صفویه به این طرف بیشتر بر روی آرمان شهر مهدوی تاکید شده است و ویژگی‌های آرمان شهر مهدوی که در بیانات حضرت آقا نیز وجود دارد بحث عدالت، پاکی و طهارت، وحدت، ذکر و تذکر، ایمنی و امنیت است که باید به آن توجه کنیم.

وی یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی اراک این آمادگی وجود دارد که در برنامه های مختلف که شورا و شهرداری دارند در گفتمان های مختلف بتوانیم با شهرداری و شورای اسلامی همکاری و تعامل مستمر داشته باشیم.

کلانتری اظهار کرد: در بحث مدیریت پسماند می‌توانیم با کمک شورا و شهرداری مدرسه مدیریت پسماند را اجرا کنیم، برگزاری همایش حکمت شهرسازی و معماری اسلامی که اولین نشست آن بصورت مجازی برگزار شدو مرحله نهایی آن آبان ماه برگزار خواهد شد،  همکاری دراجرای المان شهری که در قرار است در ورودی شهر اراک در فضای ۶۰ متر با ۳المان پیشنهادی اجرا شود که طرح مذکور قبلا به دانشگاه ارسال شده و همچنین آمادگی اجرای طرح تفکیک زباله هم وجود دارد.

وی بابیان اینکه ایجاد یک دفتر مشترک همکاری با شهرداری و شورای اسلامی به تسریع و روند کار کمک خواهد کرد، افزود: چند طرح را قبلا به شهرداری ارائه دادیم مانند طرح جامع مبلمان شهری، تبلیغات محیطی، سرای نوآوری پسماند، تابلوهای تبلیغاتی شهر، بازآفرینی محله‌های شهری و ساماندهی کیوسک‌های سطح شهر است که اگر شهر هوشمند باشد، می‌توانیم کمک کنیم و حاضریم همکاری خوبی داشته باشیم.

کلانتری افزود: شهر مطلوب اسلامی در نامه‌ها و خطبه‌های  حضرت علی (ع)تاکید شده است آنجا که اشاره به مکان مطلوب دارند تاکید به باغات سبز، سبز بودن، رنگ شهر اسلامی (بیشتر فیروزه ای است) آب کافی و با کیفیت، امنیت و آرامش، سیما و منظر شهری، جاده‌های امن و زمین‌های مرغوب در بیان امروز است که اگر در شورای شهر بر روی این موارد برنامه‌ریزی کنیم واقعا شهری ایده‌آل اسلامی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است می توانیم ایجاد کنیم.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک ، حضور معاونان وکارشناسان دانشگاه در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر جهت همکاری، استفاده از ظرفیت مرکز آموزش‌های کوتامدت دانشگاه جهت آموزش کارکنان شهرداری‌ها و شورای شهر، ارائه تخفیف شهریه به فرزندان پرسنل شهرداری جهت نام در مدارس سما ، تخفیف شهریه در رشته‌های بازیافت و مهندسی فضای سبز در مقطع کارشناسی برای پرسنل شهرداری‌ها  از دیگر مصوبات این نشست بود.

در ادامه رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک، سرپرست شهرداری و رییس کمیسیون های شورای اسلامی شهر و برخی از معاونان واساتید دانشگاه دیدگاه‌های خود را درخصوص نحوه چگونگی همکاری و تعامل متقابل بیان کردند.

لازم به ذکر است قبل از برگزاری نشست، سید وحید میرنظامی رییس شورای اسلامی ،اعضای شورای و رییس کمیسیون های شورای شهر،جعفر پور سرپرست شهرداری کلانشهر اراک،حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک و اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاداسلامی  واحد اراک از مراکز تحقیقاتی ،سرای نوآوری سلامت ،سرای بازیافت وپسماند، سرای تکنولوژی نساجی و مرکز خدمات پرستاری دانشگاه آزاداسلامی اراک بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =