قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید شد + سوابق

رئیس‌جمهور با صدور حکمی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس‌جمهور با صدور حکمی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

قاضی‌زاده هاشمی  متولد ۱۳۵۰ شهرستان فریمان و دانش آموخته دکتری تخصصی پزشکی (جراح سر و گردن)، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نایب رئیسی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را در کارنامه  مدیریتی خود دارد.

وی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دورهٔ هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد که در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود. او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این حزب درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی این جریان سیاسی بود.

سوابق امیرحسین قاضی زاده هاشمی

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود. او پسر عموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است. برادر کوچک‌تر او سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره دهم نیز نماینده همین حوزه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =