دانشگاه آزاد اسلامی شیراز پیشرو در تحقق دانشگاه فناور و کارآفرین 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز همواره در مسیر تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم و ایجاد دانشگاه کارآفرین و فناور پیشگام بوده است. در این مسیر شاهد موفقیت های چشم گیر پردیس پارک های علم و فناوری بوده ایم. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جمعی از خبرنگاران جوان مجموعه خبرگزاری ایسکانیوز دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در دیداری با محمد رضا قائدی گفت و گو کردند که به مشروح آن می‌پردازیم.

 چرا در زمان های حساس(انتخاب واحد،پرداخت شهریه و...)، سایت دانشگاه مشکل دارد؟

بخش انفورماتیک دانشگاه در حال تلاش است برای ساخت اپلیکیشن و سایت بهتر، امّا دانشگاه ها از دانشگاه مرکزی ابلاغیه دریافت می‌کنند که از چه سیستمی استفاده کنند و ما این اجازه را نداریم که سیستم های خارج از این ابلاغیه استفاده کنیم؛ اینکه در زمان شلوغ شدن سایت، سرورها مشکل پیدا می کنند از دست ما خارج است.

 حضوری شدن کلاس ها چه زمانی خواهد بود؟

اینکه دانشگاه ها حضوری شوند؛ بسته به ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد که به ما اعلام کنند دانشگاه در چه زمان حضوری و در چه زمان مجازی باشد. هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند که کلاس ها باید حضوری شوند،ما امکانات و شرایطش را فراهم می‌کنیم.


در هر نظام اداری و اجرایی ممکن است اختلافات و تفاوت سلیقه هایی وجود داشته باشد که گاهی نیز این اختلاف نظر ها به عنوان یک مشکل بین اساتید و دانشجویان منجر می‌شود. در این خصوص برای رفع مشکل بین اساتید و دانشجویان چه راهکارهایی وجود دارد؟


دانشجوها و اساتید می‌توانند برای حل این مسائل به حراست یا معاونت های آموزشی دانشگاه خودشان مراجعه کنند؛ همین طور سامانه بازرسی و گزینشی که وجود دارد، می تواند در حل این اختلافات تاثیر داشته باشد.

در خصوص افزایش شهریه چه برنامه ای در دستور کار قرار گرفته است؟

هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از دانشگاه مرکزی به ما اعلام نشده است.

برای آشنایی بیشتر دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه ها به ویژه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس به معرفی نکات مهمی از این دانشگاه بپردازید.

 دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس با در اختیار داشتن بیش از 35 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر شهرستان های استان فارس و با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی بیش از 1800عضو هیات علمی و کادر اجرایی و اداری بالغ بر 1700پرسنل و در اختیار داشتن مساحت بیش از 2300هکتار و 820000 متر مربع فضای آموزشی در حال خدمت رسانی و تعلیم و پرورش بیش از 56000 دانشجو است. با این مشخصات دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس در زمره دانشگاه های سرآمد کشور می باشد. 
 

در خصوص تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم چه راهکار ها و مقدماتی برای تحقق این امر صورت گرفته؟

 دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس همواره در مسیر تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم و ایجاد دانشگاه کارآفرین و فناور پیشگام بوده و اقدامات موثری نیز صورت گرفته است که در این مسیر شاهد موفقیت های چشم گیر پردیس پارک های علم و فناوری شتاب دهنده های سراهای نوآوری و مراکز رشد و هسته های فناور بوده ایم. 

در این مسیر طرح های متنوعی برای ارتقای بیشتر دانشجویان در دستور کار است که می توان به طرح پویش و حمایت از طرح های پژوهشی اشاره کرد. در این راستا بسترهایی نیز برای حرکت در این مسیر در نظرگرفته شده که از جمله آن ها باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن های علمی و دانشجویی آزمایشگاه ها و کارگاه های تحقیقاتی است. 

در خصوص بستر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز توضیح بفرمایید؟ 

همواره در دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در واحد شیراز توجه به مسائل فرهنگی و فعالیت های دانشجویی در این حوزه یکی از اصلی ترین ارکان مدیریت دانشگاه بوده و باعث رشد و ارتقای توانمندی دانشجویان در سطح دانشگاه و جامعه است. در همین راستا نیز به افزایش و بهره وری بیشتر فعالیت های فرهنگی نظیر کرسی های آزاد اندیشی و مسابقات قرآن و عترت تشکل های دانشجویی نیز اشاره کرد. 

حمایت های مادی و معنوی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به چه صورت است؟

 حمایت های معنوی و همچنین مادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب اعطای وام و تسهیلات و تخفیف های شهریه در قالب های مختلفی نظیر دو دانشجویی، دانشجوی سرپرست خانوار، دانشجویان خانواده های ایثارگران، دانشجویان فناور و برتر علمی و پژوهشی و فرهنگی در دستور کار است و پیگیر حمایت از دانشجویان در زمینه های مختلف توسط سایر بخش های مدیریتی دانشگاه هستم.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1110823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن طبری IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 0
      با سلام دانشگاه ازاد شیراز جهت کار افرینیی و ایجاد اشتغال وام میدن