ذوالفقار نسب: کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دشوار است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز بیژن ذوالفقار نسب، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص صعود تیم فوتبال پرسپولیس به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: در تیم پرسپولیس  تغییرات متعددی اتفاق افتاده است و کار آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا سخت است. پرسپولیس در بازی با استقلال تاجیکستان  نقاط ضعف خود را پیدا کرد و معتقدم پرسپولیس بازی‌های سختی در لیگ قهرمانان آسیا در پیش خواهد داشت؛ اما مطمئنا کادر فنی پرسپولیس آنالیز خوبی از حریفان خود انجام می‌دهد و با اطلاعات کامل مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: پرسپولیس کار سختی در لیگ قهرمانان در پیش خواهد داشت، اما آن‌ها چندین بازیکن جوان با انگیزه را جذب کرده اند و بازیکنان قبلی نیز با تجربه هستند. بازیکنان پرسپولیس به خوبی می‌توانند نسبت به بازی قبلی خودشان تغییر رویه بدهند.

او در خصوص  رفتن بازیکنان  ایرانی به تیم‌های عربی و مقصر جلوه دادن تیم‌های سابقشان در خصوص تمدید نشدن قراردادشان  گفت: متاسفانه در ده سال اخیر تمرینات تیم‌های نوجوانان  و جوانان همزمان با کلاس‌های درس آن ها بوده است و این نوجوانان سر کلاس درسشان حاضر نمی‌شوند. در نتیجه ما شاهد یک نسل  کم استعداد به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و رفتاری هستیم  و اکثر بازیکنان ما فقط به دنبال پول هستند. برخی فوتبالیست‌ها نمی‌توانند تصمیمات خوبی بگیرند و  در باشگاه‌ها نیز افرادی که بازیکنان را به مسیر تحصیل هدایت کنند، حضور ندارند. در دوران فوتبال ما بازیکنان همزمان فوتبال و درسشان را ادامه می‌دادند. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید  فکری منطقی در خصوص قرارداد بازیکنان کنند. بسیاری از بازیکنان در لیگ‌های پایین کشورهایی مثل امارات و ترکیه درآمدشان از فوتبالیست‌های لیگ برتری ما نیز بیشتر است و بازیکنان نیز به همین خاطر به لیگ‌های این کشورها می‌روند.

او خاطرنشان کرد: همه‌ تیم‌های فوتبالی ایرانی عنوان فرهنگی ورزشی را دارند، اما در حد ۵ درصد نیز فعالیت فرهنگی انجام نمی‌دهند. این کار زیاد سخت نیست. در همه جای دنیا تیم‌ها مراقب رفتارهای اجتماعی و تحصیلی متناسب با سن بازیکنان خود هستند. بازیکنان تیم‌های اروپایی در سن ۲۰ سالگی آداب معاشرت و رفتارهای اجتماعی را به خوبی یاد گرفته اند، اما بازیکنان ما در این سن هنوز آداب معاشرت اجتماعی را نیز بلد نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1111419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =