اسپانیا آماده کمک به واکسیناسیون‌ مهاجران افغانستانی در ایران

وزیر خارجه اسپانیا در دیدار امیرعبداللهیان گفت که این کشور آماده است به واکسیناسیون‌ مهاجران افغانستانی در ایران کمک کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک حضور دارد، در ملاقات صبح امروز چهارشنبه خود با «خوسه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا آخرین وضعیت افغانستان،  روابط با اتحادیه اروپا و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه روابط ۴۰۰ ساله ایران و اسپانیا بر ضرورت تلاش جدی برای ارتقای روابط تاکید کرد و اظهار داشت: روابط در حوزه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور در مسیر درستی حرکت‌ می کند، ولی می بایست پروژه های جدیدی در حوزه های بهداشتی، صنعتی و علم و فناوری، فرهنگی و گردشگری، تهاتر کالا، فعالیت شرکت های خصوصی و نظایر آن تعریف شود. وی از همکاری ها در زمینه های بهداشتی و پزشکی در اوج فراگیری کرونا به عنوان نقطه ای فراموش ناشدنی در زمینه همکاری های دو کشور قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین به وجود مشکلات بانکی برای دانشجویان و تردد آنها اشاره و ابراز امیدواری کرد این مشکلات با همکاری مشترک حل شود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار داشت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش جدی برای ارتقای روابط اظهار داشت: در سیاست خارجی دولت جدید رابطه با اروپا به شمول همه کشورهای قاره سبز دارای اولویت بوده و صرفا به تروئیکا محدود نمی شود.

وزیر خارجه اسپانیا نیز ضمن تایید نکات وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که اسپانیا همه تلاش خود را کرده و می کند سطح روابط سیاسی و تجاری را ارتقاء دهد و به همین دلیل  اسپانیا تصمیم گرفت به اینستکس بپیوندد.

آلبارز با اشاره به روند کاهشی روابط تجاری از سال ۲۰۱۸ بر لزوم تغییر این شرایط با مساعی یکدیگر تاکید کرد.

وزیر خارجه اسپانیا در خصوص تحولات افغانستان نیز ضمن تبادل نظر، اظهار داشت آن کشور آماده است به واکسیناسیون‌ مهاجران افغانستانی در ایران کمک کند.

دو وزیر با اشاره به وضعیت انسانی در افغانستان بر لزوم توجه جدی به این موضوع و ترسیم خطوط قرمز از سوی جامعه جهانی تاکید کردند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه فنلاند، اتریش، هند، لوکزامبورگ، آلمان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =